• Pagnie

Min sambo vill inte ha barn, ska jag stanna kvar?

Det där är nog väldigt individuellt. vissa mognar nog och vill ha barn medan man samtidigt måste komma ihåg att det finns faktiskt dom som aldrig vill ha barn. Så det är helt upp till dig om du vill ta den risken eller inte och hur viktigt barn är för dig.

För mig har barn och giftemål alltid varit väldigt viktigt. Och när jag träffade min sambo så var jag bara 20 och han 21 så vi var rätt unga men han sa att han vill ha barn men efter han är 30. Och giftemål var lika viktigt för honom som för mig. Nu är vi 23 och 24 och gifter oss om mindre än en månad och är mitt uppe i bebisverkstaden.

Jag kan säga att hade han sagt från början att han inte ville ha barn så hade jag nog inte chansat och gått och hoppats på att han skulle ändra sig. utan jag levde tidigare med en man som var raka motsatsen mot mig och ville allt som jag inte ville och tvärtom. Då var det väldigt skönt att hitta en man som min nuvarande som ville utbilda sig, skaffa hund/ar, köpa hus, gifta sig och skaffa barn redan från början för då var det aldrig en fråga om utan mer när.
    Tror det tar mycket energi att inte veta och gå och oroa sig för det.

jag hoppas du hittar en lösning i alla fall och att det blir bra för dig.

Lycka till

• Pagnie
    Fieflutt skrev 2013-06-17 16:31:36 följande:
    Kul att jag får så bra svar från er =)
    jag har sagt att jag vill leva resten av mitt liv med honom och att få kalla honom min man för att sedan uppleva allt det där när man skaffar barn.
    Vi har pratat om det flera gånger och jag har förklarat hur jag känner och varför jag vill detta men han tycker det är dumt och onödigt mest.. Han är som en pojke när han resonerar fast han är 25. 

giftemål kan jag ge upp men inte barn.. 
    då har du kanske en del att fundera på då. för vill du verkligen ha barn så är det klart att du ska få chansen att skaffa det.

lycka till
Svar på tråden Min sambo vill inte ha barn, ska jag stanna kvar?