Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

Min sambo vill inte ha barn, ska jag stanna kvar?

är i en liknande situation nu. har varit ihop med min fästman i snart 8 år, jag är 22 och han 31. ända sen första början har han varit avig mot barn. ogillat dom och inte velat ha. vi har pratat om saken och han säger helt enkelt.. att han (personligen) inte riktigt kan längta till något han aldrig prövat ha. om ni förstår? låter logiskt på ett sätt tycker jag (i alla fall kommande från han) och så är han väl lite orolig att barnet ska få adhd/asbergers som han och få ett jobbigt liv, och att vi ska få det jobbigt pga det. det har utvecklats från att totalt hata barn till att tja. ett vore ju ok. men är tyvärr rädd att det kan dröja ett väldigt bra tag och jag vet inte om jag vill vänta så länge faktiskt. men vill inte lämna honom för jag älskar honom över allt annat! så jag vet inte heller riktigt vad jag vill göra. å ena sidan kan jag tänka mig ett liv utan barn, men å andra sidan kan jag inte föreställa mig att INTE få uppleva att föda och ha ett barn. 

giftemål är han också (tydligen) inte så sugen på. han säger att han vill gifta sig med mig. men då förstår inte jag varför han nekar mina frierier! 

• Anonym (svårt)
    Anonym (inga barn) skrev 2013-06-19 12:57:05 följande:
    Om han nu absolut inte vill ha barn....ska han inta ta o sterilisera sig då??? Eller är han osäker??
    inte så självklart. och många män tycker att deras manlighet "försvinner" i o m en sterilisering. 
  • Anonym (svårt)
    daniiel skrev 2013-06-23 17:54:12 följande:
    Jag kan inte fatta hur så många kvinnor resonerar sådär! Den bästa tiden att "skaffa" barn är mellan just 20-30år. Varför ska inte tjejer/kvinnor i den åldern få längta efter att bli mamma?

Vi hade faktiskt upp detta till diskussion under midsommarafton, då vi hade en vän som snart är färdig läkare med i sällskapet. Han sa att det är något dom pratat om, att kvinnor idag väntar alldeles för länge med att försöka bli gravida och att det är ett problem. Många kvinnor har idag själva ingen aning om att tiden är begränsad, att fertiliteten minskar och ganska tidigt, att det sedan kan bli svårt att bli gravid och blir man det, så är riskerna för komplikationer för både barnet och mamman mkt större.

Nej, jag tycker absolut inte att man ska sopa sin barnlängtan under matta tills man är i 30-års åldern (30år och uppåt), för det kan ställa till det en hel del.

Och bara för att man vill ha barn, så betyder det väl ändå inte att man vill ha husdjur? Och ingen katt eller hund i hela världen kan ersätta ett barn!
    håller med där... jag är snart 22 och kan tänka mig barn nu.. men alla bara "luugn du är ju så ung, du kan vänta". men samtidigt.. jag ÄR faktiskt 22... det är en ganska bra ålder. och 22 var ju standard att få barn när min mamma var i den åldern... men nu är det "för ungt"...??
Svar på tråden Min sambo vill inte ha barn, ska jag stanna kvar?