Min sambo vill inte ha barn, ska jag stanna kvar?
är i en liknande situation nu. har varit ihop med min fästman i snart 8 år, jag är 22 och han 31. ända sen första början har han varit avig mot barn. ogillat dom och inte velat ha. vi har pratat om saken och han säger helt enkelt.. att han (personligen) inte riktigt kan längta till något han aldrig prövat ha. om ni förstår? låter logiskt på ett sätt tycker jag (i alla fall kommande från han) och så är han väl lite orolig att barnet ska få adhd/asbergers som han och få ett jobbigt liv, och att vi ska få det jobbigt pga det. det har utvecklats från att totalt hata barn till att tja. ett vore ju ok. men är tyvärr rädd att det kan dröja ett väldigt bra tag och jag vet inte om jag vill vänta så länge faktiskt. men vill inte lämna honom för jag älskar honom över allt annat! så jag vet inte heller riktigt vad jag vill göra. å ena sidan kan jag tänka mig ett liv utan barn, men å andra sidan kan jag inte föreställa mig att INTE få uppleva att föda och ha ett barn.
giftemål är han också (tydligen) inte så sugen på. han säger att han vill gifta sig med mig. men då förstår inte jag varför han nekar mina frierier!