Inlägg från: daniiel 2 |Visa alla inlägg
  • daniiel 2

Min sambo vill inte ha barn, ska jag stanna kvar?

Oj, en väldigt svår situation..

Det kan ju hända att han om 5-10-15år ändrar sig och friar och vill ha barn. Men det kan ju också bli så att han aldrig kommer ändra sig alls. Han verkar ju i dagsläget väldigt säker på sin sak.

Då är frågan, skulle du kunna leva med det? Skulle du kunna vakna upp om 20år, ogift och utan barn, och känna dig nöjd med "bara" din sambo? Inte känna dig bitter över det? Inte ångra att du inte valde annorlunda tidigare i livet för att ge dina önskemål och drömmar en chans?

Kan du det, tänka dig ett liv utan barn och giftemål, bara du får vara med din sambo.. ja, då är det bara att stanna, leva livet och se vad framtider bär på. Kan du däremot inte det, tänka dig ett liv utan giftemål och främst barn antar jag, så kan det nog vara läge att seriöst fundera över om din sambo och erat förhållande verkligen är rätt för dig.

Det kan vara väldigt jobbigt. Jag har en vän som i vintras bröt upp från ett 3år långt samboförhållande för att dom insåg att dom trots allt inte var på samma sida i livet just nu, att dom hade olika drömmar gällande just familjeliv. Där min vän inte ville hålla tillbaka den andra angående studier, jobb och resor och liknande och den andra inte ville hålla tillbaka min vän vars främsta drömmar var/är att bilda familj och stadga sig. Givetvis var det ett känslosamt uppbrott och det gjorde ont, men nu ett par månader senare och med lite perspektiv på saken, så ångrar sig inte min vän, utan är glad att få en chans att få hela det liv som personen vill ha.

Svar på tråden Min sambo vill inte ha barn, ska jag stanna kvar?