Min sambo vill inte ha barn, ska jag stanna kvar?
Hej!
Jag var i samma sits som du. Jag har alltid vetat att jag har velat ha barn och jag var tillsammans med en kille som var 7 år äldre än mig. Han kände inte att han behövde ha barn. Så jag funderade hur jag skulle göra. För jag älskade verkligen honom och kände att han älskade mig med.
En dag sa han bara att han hade funderat och ville ha barn med mig. Så jag vet inte om det handlar om mognadsprocess. Han var 30 år då. Jag tror att jag sa till honom att jag vill iaf ha barn och sen lät jag det gå ett tag och då kom det spontant från honom själv. Nu har vi två barn. Han ville inte ha mer än ett, det tyckte han räckte, men så fick dottern ett syskon. Nu säger han att det blir inte fler. Men å andra sidan ville han först inte ha heller från början ;)
Men jag tycker själv att två är lagom. Giftemål har jag aldrig varit något för, men nu så har vi kommit överrens att efter att ha varit tillsammans i 11 år och vill leva tillsammans för resten av vårt liv, så ska vi gifta oss.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ge för råd, men tycker att ni ska sitta ner båda två och vara ärliga om vad ni båda känner för och vill mer Ert liv tillsammans, så kanske det löser sig?!
Lycka till!