• Oprekär

    Har du/ska du gifta dig i en Anna Campbell?

    Hej fellow klänningsgalningar!

    Jag har kärat ner mig i allt som kommer ur händerna (eller fabriken) på designern Anna Campbell. (www.annacampbell.com.au/)

    Har du köpt en Anna Campbell? Var/när? Är nu nöjd med klänning, pris, service? Drömmer du om en Anna Campbell, hur ser då planen ut för att få tag på en?

    Vänligen dela med er av era tankar och erfarenheter!

  • Svar på tråden Har du/ska du gifta dig i en Anna Campbell?
  • Oprekär
    sweetjonna skrev 2013-07-03 14:01:02 följande:
    jag drömmer om Anna Campbell! Älskar hennes klänningar!!! <3
    För dyra bara.. mellan 25-60 000kr typ.
    Min plan är att hitta något liknande.. hur ska du själv göra?

    Har bloggat om hennes klänningar, se vartbrolloptvatusenfjorton.blogg.se under design.
    Åh äntligen ett svar Glad Hennes Ivory collection är ju betydligt billigare, mellan 10-12 000, det är den jag ska satsa på. Närmaste återförsäljare finns i Roskilde i Danmark, så jag har bokat tid där Får bli en liten weekendtripp, jag är smått besatt av hennes klänningar så det får helt enkelt lov att vara värt det.
    Har du hittat någonting i samma stuk?
  • Oprekär
    Blivande Brud 2014 skrev 2013-07-14 22:44:34 följande:
    tycker också om hennes klänningar!!! Är helt förälskad i ivory kollektionen. Funderar på att åka till Roskilde. När ska du dit Oprekär? Jag har rätt långt kvar tills mitt bröllop dock. Du får jätte gärna dela med dig av dina erfarenheter efter ditt besök där! Glad
    Jag ska dit i november, bokade tiden i juni så framförhållning verkar vara en bra idé. Jag ska inte gifta mig förrän juni-14, men med tanke på när jag fick tid och att det är upp till tre månaders leveranstid på klänningen så känner jag mig inte överdrivet tidigt ute ändå Tungan ute Då har jag också tid att leta vidare om det av någon anledning inte skulle bli en A.C.
  • Oprekär
    sweetjonna skrev 2013-07-16 16:13:14 följande:
    Nja, kanske inte hittat något liknande så.. men fastnat för nån klänning som finns på Matildasfest hemsida. Är mycket förtjust i spetsbröllopsklänningar.
    Okej, tänkte inte på ivory kollektionen.. Ska kolla upp det där :)
    Jag gillar också spetsklänningar i alla former! Ska spana in Matildas fest Glad
  • Oprekär

    Nu har jag varit i Danmark och beställt min Anna Campbell, det var en fantastisk upplevelse och klänningen är verkligen en dröm! Det är såååå värt resan kan jag meddela Glad

  • Oprekär
    Blivande Brud 2014 skrev 2013-11-05 21:48:59 följande:
    underbart!!! Får man fråga vilken du beställde? :) Motsvarar klänningarna dom fantastiska bilderna som man fått se av hennes klänningar? :)
    Jag beställde Elizabeth ur Ivory collection, denna http://www.annacampbell.com.au/elizabeth-dress/4579429234

    Och ja, jag tycker absolut att klänningarna motsvarar bilderna, en positiv överraskning var hur lättburna och bekväma de är! Det hade jag aldrig trott att jag skulle säga om en brudklänning... men de har ju inga korsettliv eller liknande utan de knyts runt midjan och i ryggen, verkar inte som att jag kommer behöva någon toaletthjälp heller Flört
  • Oprekär
    Kala skrev 2013-11-21 23:22:51 följande:
    @oprekär: Jag ät också sugen på den! Ryggen är så fantastiskt vacker. Min enda tvekan är kjolen....
    Kala: Ryggen gör verkligen klänningen Glad Jag är helnöjd med kjolen, men då ville jag verkligen inte ha något i "bakelsestuk" alls. Kjolen är i tre lager med en slits på framsidan. Hur skulle du vilja att kjolen såg ut?
  • Oprekär
    Kala skrev 2013-11-25 21:45:36 följande:
    Fördelen med kjolen är att den verkar otroligt bekväm! Ta inte illa upp nu men jag tycker det är lite "pyjamas" över kjolen. Skulle gärna ha något som var lite formsydd över höften och sen lite mer böljande/vidd nedtill....men ojojoj vilken vacker överdel på den klänningen! Bra köp!
    Nejdå jag tar inte illa upp, jag förstår precis vad du menar! Då hade den ju sett mer ut som en klassisk bröllopsklänning s.a.s. Alla klänningar jag provade av A.C hade ungefär samma typ av kjol, så den biten stämmer nog bättre hos andra märken. Men otroligt bekväm är den, och jag kommer inte behöva några assistenter när blåsan ska tömmas på den stora dagen Tungan ute
  • Oprekär
    nyckelpigan6 skrev 2013-11-27 17:50:06 följande:
    Har också förälskat mig totalt i Anna Campbells klänningar såååå vackra. Oprekär får jag ställa några frågor?
    Hur mycket fick du slutligen betala för klänningen i Danmark? Vilka klänningar provade du? Är mycket sugen på Emily klänningen och Mia klänning. Vilken storlek prövade du och var de bra med standardstorlek? anledningen till att jag ställer så många frågor är för jag tänkte åka till Danmark men lutar åt att beställa den direkt från Australien bara lite läskigt att inte prova klänningen först men tror att det blir mycket billigare den vägen. Var det svårt att knyta klänningen? och var dom långa? Köpte du din klänning med släp eller utan?
    Oj vad mycket frågetecken de blev nu hoppas du orkar svara på lite av mina frågor.
    Ska lägga till att din klänning som du köpte är helt underbar men säger som du att allt som kommer ur hennes kollektion är helt fantastiskt. 
    Jag svarar gärna på allt jag kan Glad Priset för klänningen inklusive frakt från Danmark till Stockholm blev ca 12 000 kr. Jag provade Elizabeth, Gladiator, Indianna samt Amity och Emily från nya kollektionen. Jag provade klänningarna i medium som var lite för stort för en lång smalis som jag, så en small kommer att sitta som ett smäck. Midjan knyter man ju på alla modeller jag provade, så storlekarna är ganska "flexibla". Jag kommer alltså inte behöva göra några ändringar på den färdiga klänningen. 
    Jag skulle absolut rekommendera att du åker till Danmark, inte bara för att Celina som säljer dem är så sjukt gullig, utan också för att alla modeller faktiskt inte funkar på alla kroppar (främst i bysten). Amity som var en annan favorit satt helt  enkelt inte perfekt på min smala bröstkorg, och det är trist att komma på en sådan sak när man redan beställt klänningen liksom. Elizabeth som jag älskat från första stund satt väldigt bra tack och lov, men det var liksom inte så att jag kunde välja vilken jag ville och vara nöjd även om klänningarna i sig var fantastiska allihop. Knytandet behöver man nog hjälp med för att det ska bli snyggt, att göra det själv blir inte optimalt, men svårt skulle jag inte säga att det är. Klänningarna är ganska så långa, de är lagom långa för mig som är 176 lång så är man mycket kortare kanske man behöver ta upp kjolen lite. Jag tänkte ha ett avtagbart släp först, men det kändes onödigt med tanke på att vår vigselceremoni blir ca 15 minuter lång och jag skulle ta av den efter det Flört
  • Oprekär
    nyckelpigan6 skrev 2013-11-29 08:25:07 följande:
    Oprekär tusen tack för alla svar. Så svårt att bestämma mig har varit i kontakt med celina på mail och hon verkade ju jätte gullig men gud vad priset dar i väg, hade ju också tänkt avtagbart släp plus en jätte vacker slöja också men de är ju som du skriver att man har ju säkert bara släpet den lilla stunden under vigsel så de är ju frågan om de är värt de. De du skrev var ju precis de jag var rädd för är ju en kortis på 1,65 men dock ganska höga klackar. Men du skrev att en klänning inte funkade så bra för urringningen hur var det med Emily klänningen? jag har liten byst så de är ju också faktiskt en stor osäkerhet så tråkigt som sagt om de blir fel på något sådant vis Mia eller Sopia klänningen är ju ett mer säkert kort kanske. Fy vad svårt får ta mig en reäl funderare. När får du hem klänningen? Skulle vara så kul att få se den på dig. Skönt att få lite svar och råd från någon som verkligen har prövat dom i verkligheten.
    Emily satt bra över bysten på mig så inga konstigheter där, den var bara lite för "flickig" för min personliga smak Glad Längden ska väl inte vara så svår att ändra? Tror jag? Jag har inte satt mig in i det alls eftersom jag ju inte behöver ändra ngt. Kan ju också vara så att det jag störde mig på skulle du inte alls tycka var ett problem, så jag säger det igen, jag skulle absolut rekommendera att du provar först. Du kan ju också ändra dig kring vilken klänning du vill ha när du väl ser dig själv i den s.a.s, oavsett hur den sitter. Jag kommer få klänningen i februari gissar jag, så det är ju ett tag kvar. Jag har dock två mobilbilder på mig i provmodellen, den som är liiite för stor, kan lägga upp dem nedan. 
  • Oprekär
    Kala skrev 2013-11-29 22:44:24 följande:
    Oprekär: Oj va fin du är i den klänningen! Fantastiskt! Tumme upp!
    Tusen tack Kala! Glad
    nyckelpigan6 skrev 2013-11-29 23:22:35 följande:
    Gud så fin den är sitter super på dig fastän de inte är den optimala storleken, så skönt att se en av hennes klänningar på någon annan än modellerna och att det fortfarande ser fantastiskt ut. Känns ju faktiskt inte som de behövs något släp är ju jätte fint fall baktill och ryggen är ju helt fantastisk. Önskar att jag hade din längd. 
    Känns ju som klokast val är att åka och prova som du säger och tar man bort släpet kommer man ju genast ner i pris litegran i alla fall och ca 12000 för sin drömklänning kan vara värt de är väl den enda gången i livet man får bära en sådan fin klänning. Tack än en gång att du besvarat mina frågor och funderingar.
    Tack va snällt Glad Jag tyckte inte heller att det behövs något släp, visst är det snyggt men med vår minivigsel är det knappast värt. Lycka till med ditt klänningsletande, hoppas verkligen du hittar din drömklänning om du bestämmer dig för att åka till Celina! Ska hålla tummarna!
Svar på tråden Har du/ska du gifta dig i en Anna Campbell?