• Äldre 14 Jun 14:46
    9277 visningar
    32 svar
    32
    9277

    Tråkigt med bara vitt och grönt i buketten?

    Hej! 

    Jag har tänkt mig en sådan bukett, men börjar tycka att det kanske är lite tråkigt utan någon färgglad färg i buketten, vad tycker ni? Visa gärna bilder med era vita buketter om ni vill :)



     
  • Svar på tråden Tråkigt med bara vitt och grönt i buketten?
  • Äldre 15 Jun 09:42
    #11

    Jag var helt säker på att jag skulle ha en vit och grön brudbukett. Tycker att det är jättefint :)
    I min bukett fanns det vita och gröna rosor, kallor, orkidéer, texasgrönt samt några gröna bärliknande saker som de fyllde ut med. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad de hette och de syns inte heller på den här bilden då den är tagen på avstånd. Jag hade gjort en tydlig PowerPoint om hur jag ville ha buketten, med en liten punktlista och bilder. Jag var tydlig med att den inte skulle vara söt/gullig, utan mer stilig. Tyckte de lyckades med jag förväntat mig. Jag får kanske ladda upp en ny bild när jag fått bilderna från min bror :)

    Jag fick väldigt många positiva kommentarer om brudbuketten så jag tycker absolut att du kan köra på vitt och grönt! Min var dock dyr! Lite för dyr för min smak egentligen, men jag hade ju bestämt mig innan jag fick höra priset, så det vara bara att le och dra kortet :S Tydligen är det betydligt billigare att välja en traditionell bukett än att välja en droppformad... 

    (ps. vet tyvärr inte hur man gör bilden mindre)


  • Äldre 15 Jun 17:44
    #12

    Sallegirl: Jättefin bukett! (och hela du för den delen)
    Ja jag har också hört att det är dyrare med droppfomad, men det vill jag ha så det är värt att betala.
    Ladda gärna upp någon närmare bild på buketten =) och grattis till giftemålet! :) 

  • Äldre 15 Jun 19:07
    #13

    Det är inte dyrare med en droppformad-även en rundbunden som binds i hållare tar ofta lite längre tid i anspråk-och då blir det en slant extra på arbetssidan.
    Men, en bukett bunden utan oasishandtag, kan mycket väl innehålla fler och dyrare blommor än en droppe, och då blir ju den buketten dyrare.
    Har man både ganska många blommor, och man ska jobba fram formen i hållare, ja då hör det till de buketter som ofta kostar lite mer.

    Buketten Sailergirl viar, är ganska stor, så jag förstår att den kostade en slant. Man får lägga en del omsorg på en sådan, så man inte riskerar att det börjar ramla ut blommor. Det tar en stund att få ihop det där. Fin var den också.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Carina­10
    Äldre 15 Jun 20:09
    #14

    Jag ska ha en bukett liknande den du har på bilden och min klänning är ivory. Blir fint tycker jag :)
    Ska vara lite droppformad med calla o rosor o grönt.

  • Äldre 23 Jun 19:21
    #15

    Tack så mycket för att ni gillade min bukett. Här kommer en annan bild. 


  • Äldre 23 Jun 19:37
    #16

    Färgerna var i verkligheten så som på första bilden. Kameran har nog förvrängt dem lite på andra bilden.

  • Äldre 23 Jun 19:49
    #17

    Jag hade den buketten du la upp :) Personlligen gillar jag när det bara är vitt i brudens bukett.

  • Äldre 23 Jun 19:50
    #18

    Fast jag hade inte de gröna småbladskvistarna som är på bilden. Jag ville inte ha något fult i min bukett ;)

  • Äldre 23 Jun 20:14
    #19

    TheD - Åh! Hade du? Vore superkul om du kunde lägga upp en bild på den här! =)

  • Äldre 24 Jun 15:46
    #20

    Fast nu är inte buketten åt det hållet den egntligen ska vara ;) Men så blev det men en vit bukiett iaf.

Svar på tråden Tråkigt med bara vitt och grönt i buketten?