• Anonym (Åsido­satt)
    Äldre 14 Jun 10:37
    3890 visningar
    9 svar
    9
    3890

    Porr tittande

    Jag har en fråga som jag är lite förvirrad över. Sen jag och min man gifte oss för snart ett år sen så har vårat sexliv förändrats brutalt innan vi gifte oss så hade vi sex minst tre gånger i veckan nu är det kanske om jag har tur en gång i månaden jag kan utan problem räkna på fingrarna hur många gånger vi haft sex sen vi gifte oss... vilket inte är normalt för oss. visst jag förstår att sexlivet förändras när man varit tillsammans ett tag men vi har bara varit tillsammans i två år vilket inte är lång tid alls.. Men iaf till rubriken, han vill nästan aldrig ha sex med mig , men han kollar på porr minst en gång om dagen så fort jag är i ett annat rum duschar sover eller är på jobbet så tittar han.. medans när jag försöker va "sexig" för honom och klä upp mig eller bjuda in honom i duschen eller smeker på honom så är han "inte på humör" jag vet inte vad jag ska göra! känner mig bara som en börda som han inte vill ta i vilket gör att jag bli otroligt ledsen.. Dock kan jag till lägga att ligga i sängen och att jag ska hålla om honom det vill han men aldrig att han håller om mig.. För då kommer ju mitt hår i hans ansikte säger han.. trots att jag har det uppsatt .. och jag tycker väl att någon gång kan han väl "offra sig"? så poängen Är det okej att han kollar på så mycket porr ? Kan det vara något jag gjort?            

  • Svar på tråden Porr tittande
  • kouki
    Äldre 14 Jun 10:44
    #1

    Du kanske ska visa honom ett avsnitt från Sex Hospital, där detta problem ofta tas upp. Du måste förklara och kommunicera din oro och hur det faktiskt påverkar din lycka i ert förhållande. 

    Jag personligen står inte mycket för att man ska kontrollera ens partners porr-tittande, men när det gått så långt att det påverkar ert sexliv till det negtiva, så är det dags att göra något. 

  • Anonym
    Äldre 14 Jun 11:01
    #2

    Hmm märklig situation.. Är han kärleksfull i övrigt?
    Kan du tänka dig titta på porr tillsammans med honom och låta det bli en del av ert sexliv istället?
    Föreslå kanske att testa något nytt som ni inte har testat tidigare? Försök väck spänningen på nytt lite genom nya saker (inte för att det är du som gör fel, utan snarare tvärtom) men annars prata med honom och fråga hur det ligger till... 

  • Anonym
    Äldre 14 Jun 11:09
    #3

    Låter nästan som om han skulle kunna ha ett porrmissbruk. Det är isåfall något man kan få behandling för.

  • Anonym (L)
    Äldre 14 Jun 11:27
    #4

    När jag var yngre hade jag ett porrmissbruk, och för några år sedan så började min sambo bli lite som din man. Han satt med telefonen och han kunde gå ifrån mig i sängen och gå och lösa det själv på toaletten med porr. Detta höll på att krascha förhållandet och jag har fortfarande lite dåligt självförtroende efter hans beteende.

    Men som sagt har jag haft dessa problem själv (var dock singel och skadade ingen med det), så jag kunde ju se att något var fel. Jag hjälpte min sambo att få kontakt med en psykolog och han lyckades sluta. Han hade väl ett par återfall under tiden han gick hos psykologen, men inga alls i efterhand.

    Det är tufft och sliter på en, men OM det är ett problem så är det inte hans mening, förmodligen skäms han över porren.
    Jag skrev ett brev till min sambo där jag förklarade hur jag kände mig och att vi måste prata om problemet. Jag valde brev just för att det är ett ganska känsligt ämne och att man som "anklagad" gärna ställer sig i försvarsposition om någon pratar och skäller på en. Men med ett brev får han tid att fundera över situationen och kanske inse att det är ett problem om han inte gjort det tidigare.

    Jag hoppas det löser sig för er! 

  • Anonym (Åsido­satt)
    Äldre 15 Jun 07:30
    #5

    Jag försöker att vi ska kolla på det tillsammans men då svarar han "nej porr är inget för mig"... Anonym skrev 2013-06-14 11:01:41 följande:Hmm märklig situation.. Är han kärleksfull i övrigt?Kan du tänka dig titta på porr tillsammans med honom och låta det bli en del av ert sexliv istället?Föreslå kanske att testa något nytt som ni inte har testat tidigare? Försök väck spänningen på nytt lite genom nya saker (inte för att det är du som gör fel, utan snarare tvärtom) men annars prata med honom och fråga hur det ligger till... 

  • Aniara­4
    Äldre 15 Jun 07:48
    #6

    Det stora problemet är väl egentligen inte att han tittar på porr (det kan man ju tycka både det ena och det andra om, men är svårt att förbjuda någon att göra), utan att ert samliv tillsammans inte funkar längre och att han inte anstränger sig för att få det att fungera.

    Och det är den vinkeln du kan angripa problemet ifrån. Att börja ifrågasätta vad han har för sig på toa riskerar att bara leda till förnekande och konflikt, men om du försöker prata allvar med honom om att du känner dig avvisad och ouppskattad blir det tydligare varför ni måste jobba för att lösa problemet - oavsett vad det beror på, om det är ett porrmissbruk eller något annat. Kan ni inte lösa det på egen hand kanske ni behöver gå till någon som kan hjälpa er att kommunicera.

  • Anonym (Åsido­satt)
    Äldre 15 Jun 19:49
    #7

    Nej kalrt att problemet i sig inte är porren men hade han inte kollat så otroligt mycket på det som han gör kanske han skulle vilja ha sex med mig i stället.. och han gör det aldrig på toan eller nått sånt utan han sitter framför våran stationära data när jag inte är hemma eller när jag sover. han vaknar oftast tidigare än mig. Aniara4 skrev 2013-06-15 07:48:03 följande:Det stora problemet är väl egentligen inte att han tittar på porr (det kan man ju tycka både det ena och det andra om, men är svårt att förbjuda någon att göra), utan att ert samliv tillsammans inte funkar längre och att han inte anstränger sig för att få det att fungera. Och det är den vinkeln du kan angripa problemet ifrån. Att börja ifrågasätta vad han har för sig på toa riskerar att bara leda till förnekande och konflikt, men om du försöker prata allvar med honom om att du känner dig avvisad och ouppskattad blir det tydligare varför ni måste jobba för att lösa problemet - oavsett vad det beror på, om det är ett porrmissbruk eller något annat. Kan ni inte lösa det på egen hand kanske ni behöver gå till någon som kan hjälpa er att kommunicera.

  • Anonym (elak?­)
    Äldre 15 Jun 20:39
    #8

    Nu kanske jag är elak men om ni har varit tillsammans i två år nu så hade ni bara varit tillsammans i ett år när ni gifte er. Efter så kort tid så är man fortfarande nykär och man känner inte varandra. Kan det vara så att han helt enkelt har tappat känslorna för dig när det nykära lade sig och ni nu har lärt känna varandra bättre? 

  • Äldre 15 Jun 23:45
    #9

    Jag tror att du blandar äpplen och päron. Att kolla porr är en sak, att ha ett taskigt samliv en annan. De behöver nödvändigtvis inte hänga ihop och att kalla det för missbruk, tja, då ska man ha mycket på fötterna.

    En bra sak är förmodligen att ta hjälp av en utomstående för att fundera på vad som saknas i er kommunikation. Familjerådgivning är något jag varmt rekommenderar.

Svar på tråden Porr tittande