Inlägg från: daniiel 2 |Visa alla inlägg
  • daniiel 2

    Förlova sig i ung ålder?

    Förlåt, men att vara tillsammans 4,5år och aldrig ha bråkat, det kan jag nästan tycka är lika konstigt som att bråka 2 gånger på 2 veckor. Nu är det ju så olika dock, vad man räknar som bråk, en livlig diskussion en vanlig diskussion och meningsskiljaktigheter.

    Och angående det här om att ålder är "bara" en siffra. Ett nummer. TS, ni träffades för 3år sedan, då du måste ha varit 17år och han måste då ha varit 34år gammal. Jag kanske inte tycker som ni andra, men jag kan för mitt liv inte förstå varför en 34-årig man vill vara tillsammans med en 17-årig flicka. Byxmyndig, javisst, men vuxen? Nej.

    För mig är det stor skillnad på om det är två vuxna människor som inleder ett förhållande, eller inte. Oavsett åldersskillnad.

    Men till vad tråden egentligen handlade om.. Om du är för ung för att förlova dig? Jag tycker egentligen inte 20år är för ungt, inte efter ett 3år långt förhållande, men jag tycker defintivt att ni ska vänta tills ni har bott ihop ett tag. Varför stressa, egentligen? Pröva bo tillsammans, se hur det går och om det känns bra och fungerar bra, så kan en förlovning vara en bra idé. Jag tror inte att man kan lära känna någon tillräckligt bra för att veta om man vill spendera resten av sitt liv tillsammans med den personen, innan man delat en vardag och bott tillsammans.

Svar på tråden Förlova sig i ung ålder?