Inlägg från: trolldocka |Visa alla inlägg
  • trolldocka

    står och tittar på vännernas liv genom en glasruta

    Anonym (ensam) skrev 2013-06-11 01:56:58 följande:
     Jag ser på facebook hur de personer som jag kallar mina vänner liksom lever sitt liv utan mig.

    Jag är en väldigt utåtriktad person som alltid försöker ordna så man träffas( jag lyckades iofs få ihop en träff med lite gymnasiefolk för ett tag sen men de bor tyvärr spridda i landet så de är inga som jag skule kunna träffa för en fika spontant någon dag) men folk har verkligen inte tid för mig i sina nya stressade liv.

    De går minsann på Afterwork med jobbarpolarna och på fina middagar med sina pojkvänner/män som de lägger upp bilder från på facebook för att visa vilet härligt liv de lever. Såklart jag blir avundsjuk som har en modell mindre romantiskt man(men som jag älskar ändå även om jag svajar i övertygelsen om vi trots allt är rätt för varann många gånger) som sällan vill umgås med någon och egentligen inte har några vänner utanför datorns värld som han umgås med.

    Ofta blir jag ledsen över att vi inte hittar på någonting tillsammans men det svider ännu mer att när jag försöker kontakta någon av mina" vänner" så har de inte tid för att de har så mycket i plugget t.ex. men sen ser jag ju att de visst har tid att träffa andra, vilket ju betyder att de gång efter gång valt bort mig. 

    Jag förstår att man ändrar sig mycket sedan 9an(vilka är de vänner som jag skulle kunna umgås med till vardags men som aldrig har tid) men när man delat högstadiet som vänner som hänger varje dag så förstår jag inte hur allt det liksom inte är värt något även om det är många år senare(är för övrigt 28)..jag borde väl kanske börja i en kör igen eller något så man träffar lite nytt folk men trist nog blir man ju sällan så bra vän med någon ny nu som många blir redan i skolan.

    jag blev lite nedstämd när jag skulle gifta mig för jag insåg att jag absolut inte hade någon som skulle bekymra sig med att anordna en möhippa för mig eftersom jag aldrig haft en bästa vän..men blev oerhört rörd när en tjej från kyrkokören jag var med i då ordnade en "kör-hippa" istället där VÄLDIGT blandade personer i väldigt olika åldrar var med(en man på 70år fick uppdraget att sminka mig eftersom han har en hobby att måla akvarelltavlor haha)... det kommer faktiskt lite tårar när jag tänker på det nu:) bland det finaste någon gjort för mig:) 

    känner du dig också ensam? eller har du några bra tips på sätt att ta sig i kragen o sluta deppa på det här sättet?
    jag förstår dig. Min situation ser lite annorlunda ut men ibland kommer den där ensamhetskänslan frambubblandes och det kan vara otroligt jobbigt. Jag är också en väldigt utåtriktad person som trivs mitt i smeten men jag flyttade till Australien för tre år sedan och jag får ibland känslan att mina gamla vänner försvinner längre och längre ifrån mig, jag ser dem förlova sig, gifta sig och skaffa familj, jag ser dem vara ute och festa och ha kul och inser att det vara åratal sedan jag var med på en enda av de där festbilderna... 

    Jag har fortf vänner hemma som jag när som helst kan lyfta på telefonen och ringa och det är som om ingen tid har försvunnit när vi pratar men avståndet ställer onekligen till det en hel del...
    Jag känner precis som du att det är svårt att knyta nya "nära" kontakter här i Australien, visst har jag bekanta men ingen man kan prata som en vän med, men jag har inte gett upp, man måste bara våga bjuda in de nya personerna... Mitt råd till dig är att gå vidare, hur svårt det än kan låta, dina bekanta ifrån kyrkokören låter som helt underbara vänner, Du borde kanske fokusera mer på dem än gamla vänner som du har glidigt isär med? fråga om de vill gå ut och ta en fika, promenad, bjud in til en filmkväll, utekväll eller vad som helst.... 
Svar på tråden står och tittar på vännernas liv genom en glasruta