Inlägg från: Grodprinsens brud |Visa alla inlägg
  • Grodprinsens brud

    Festhäfte. Hjälp!!!

    Låt mig börja med att förklara hur vi tänkt oss festen. 

    Vi vill ha en avslappnad stämning utan det klassiska upplägget med honnörsbord, tal och liknande.. För att motverka detta har vi valt en lokal i tre plan där man tar sig mat på mittenplan och sitter på plan tre det vill säga att det kommer bli en del promenerande under festens gång.. Vårt värdpar vill, förståeligt nog, inte synas för mycket. Vi är släkt och därför ganska lika och ogillar att stå i centrum.. 

    MEN. Nu till mitt problem.  Festhäftet. Vi vill ju ändå att det ska bli en ROLIG fest som alla, inklusive vi, kommer ihåg länge. Hittills har jag gjort ett litet korsord, en labyrint och en klassisk bröllopsbingo. Jag skulle egentligen vilja ha med en sång eller två men kan man be någon annan än värdparet att dra igång det? Eller är det sådan som man som brudpar egentligen inte ska veta om ska hända? Det är ju vi som gör häftet så det känns ju lite krystat... 

    Nu funderar jag över gästpresentationen. Med 60 gäster tar det ju ett helt uppslag bara att nämna namn och koppling till brudparet, vi vet inte vad alla sysslar med så det skulle bli krångligt att börja med beskrivningar av det så min fråga är väl: Kan man ha bara: N.N bror till brudgummen och gift med N.N? 

    Vi har tänkt ha med:


    Menyn Roliga festregler Bordsplacering Gästpresentation Några spel med vinst och labyrint ev. någon sång.
    Vad glömmer vi?
    Behöver man ha med hur kvällen är tänkt i tidsplan? Jag AVSKYR att försöka få till detta, det känns hela tiden som att jag glömmer något...
     
  • Svar på tråden Festhäfte. Hjälp!!!
  • Grodprinsens brud

    Tack! Tidslinje var ju lite roligt!

    Jag googlade gör ditt eget korsord eller liknande så kunde jag skapa sex ord med bokstäverna huller om buller för gästen att fylla i det korrekta. Vi valde "vilka platser har paret bott i ensamma eller tillsammans?" Och sedan kunde man skriva ett ord som man vill skulle bli "facitord", vi valde KÄRLEK och VIPS var det klart.
     



    Labyrint googlade jag och kopierade helt enkelt en bild rakt av, sedan klippte och klistrade jag in bilder av oss två i var sin ände i fotoprogrammet. Med inledningen "Brudparet har kommit ifrån varandra på festen och det börjar bli dags att åka till bröllopssviten på BJertorp Slott. Hjälp Thomas att hitta Therese!" Lite puttinuttigt kanske men ändå. Vi tänkte ha det på sista bladet =)
  • Grodprinsens brud

    Men EGENTLIGEN tycker jag att det är kul.. Jag är bara kontrollfreak så jag får lite ångest när det inte blir PERFEKT.. Just nu funderar jag över om vi verkligen kan skriva ut allt med svart färg eller om vi inte måste få in lite färg någonstans..


Svar på tråden Festhäfte. Hjälp!!!