Inbillar jag mig eller sitter den för långt ner i bak?
Sitter och funderar på om klänningen sitter för långt ner i bak? Eller den kanske ska vara så? Känns inte som om jag kan ha den så mycket högre upp för då blir det tokigt i fram....
Sitter och funderar på om klänningen sitter för långt ner i bak? Eller den kanske ska vara så? Känns inte som om jag kan ha den så mycket högre upp för då blir det tokigt i fram....
Det är nog modellen som ser ut så.
Eftersom du är lite bred över axlarna och smal över höfterna så hjälper det liksom till (i samband med klänningens design) att ge intrycket att den kanske sitter lite lågt.
Prova med en underkjol som ger lite volym ända uppe från höften. Alltså inte en prinsessformad underkjol, det bör vara en A-linjeformad, men kanske med lite mer volym än den du eventuellt har på dig nu.
Jag håller med Chicita. Modellen på klänningen är nog sådan som är lågt skuren i ryggen, men eftersom du verkar vara lite bredare över axlarna och klänningen dessutom är i minsta laget (inte för liten, tolka mig inte fel) med tanke på att snörningen är ganska bred upptill, så förstäker det nog intrycket av att det kan se ut att sitta lite för lågt.
Pröva gärna med underkjolen med tre ringar och fota så vi får se :) Det är inte alls säkert att ringarna syns igenom kjolen och som Chicita säger, det är faktiskt ganska lätt att sy på lite tyll om det behövs och det är billigt. Jag har sytt massa tyll på underkjolar och klippt mig och haft mig, för att få den där perfekta passformen. Det är ju svårt när det skiljer mkt på klänningsmodell och klänningsmodell och kroppsform och kroppsform. Ibland får man göra en specialare för att det ska bli tiptop! :)
Tackar för era svar Funderar på om jag ev ska ta den till en sömmerska och se om det finns nån sömnsmån att släppa lite på. Tror ni att det kan bli bättre då? Nu stör jag mig på att snörningne är så bred, visst jag kan dra åt lite mer, men då kommer jag inte kunna att andas tror jag...jag har bytt till en bredare ryggplatta i den, den andra var 15cm, det gick att få igen klänningen men då kunde jag knappt andas och jag vill inte ha massa valkar heller ;)
Ett annat tips (om det fortfarande inte känns bra) är att hitta några andra tunna band att ersätta axelbanden med (finns ju pärlor på tråd exempelvis) och låta dom gå i kors i ryggen.
Det drar in blicken mer mot mitten av ryggen och då känns det inte lika brett.
Bara att flytta axelbanden du har nu lite närmare snörningen kan göra en hel del
(väldigt snabb bild från paint för att visa hur det kan se ut om man flyttar axelbanden lite)
Jag tycker inte att den sitter för lågt. Men iden att flytta axelbanden är bra. Om du har slöja eller nedsläppt hår så tas fokus också bort från axelpartiet. Lycka till!
Jättensygg klänning! Jag hade nog inte tänkt på det om du inte hade sagt det, men den sitter lite längre ned en en del andra klänningar (behöver inte vara negativt) men det beror lite på hur du ska ha håret eller ev. slöja hur mkt uppmärksamhet som kommer att fokuseras på ryggen...
Jag tycker att det ser ut som om axelbanden blev flyttade också när dom blev avkortade.
Dom verkar sitta lite längre ifrån snörningen nu.
Jag skulle helt klart tagit med klänningen till en sömmerska och kollat om det går att ge lite mer utrymme i ryggen.
Och så skulle jag som sagt testat med en vidare underkjol för att ge lite mer balans.
Hur konstigt det än kan låta så kan mer volym få en att se smalare ut ibland. Det viktigaste är att skapa balans i proportionerna. Om du kan få lite mer volym i kjolen och över höfterna speciellt - så kommer din midja att se nästan onaturligt smal ut. Sådär som man bara kan drömma om. Och då kommer klänningens modell (som ju har en låg rygg) att se mer passande ut också
Jag kan inte annat än skriva under på vad Chicita skriver här ovan :)