• annaj

    Bröllopsfest i gammal lada i Göteborg, Kungsbacka eller Varberg

    Vi söker med ljus och lykta desperat efter en gammal lada eventuellt växthus i närhet till havet där man kan hålla en bröllopsfest. Helst i göteborgstrakten men Kungsbacka och åt varbergshållet går också bra. Vi ska gifta oss 2014 och vill ha ett bröllop som går åt det lantliga bohemiska hållet. Här är en inspirationsbild på hur jag har tänkt det. Skriver på mobilen så är lite svårt att beskriva mer detaljerat. Hoppas på tips!!

  • Svar på tråden Bröllopsfest i gammal lada i Göteborg, Kungsbacka eller Varberg
  • Angelica och Engin
    Pillan skrev 2013-06-09 20:50:16 följande:
    Finns ju kajskjul 8 i Göteborg. Ingen aning om vad det kostar men vi hade en tillställning med jobb där...
    tyvärr tar de inte mindre än 150 pers när det gäller bröllop frågade nämligen =(
  • mariamaria

    Vi var också intresserade av Nääs, lekhuset bland annat. Nu har de ändrat priserna så det kostar 1000 kr per person ungefär, utan alkhol. Blir ganska dyrt om man är ca 120 pers.. Men fint är det så vi funderar fortfarande på det!

  • annaj

    Vi tyckte också det blir dyrt men funderar ändå på lekhuset. Skulle va kul att höra av någon som haft bröllopet där vad ni tyckte om det? För och nackdelar?

  • Helenis

    Det verkar svårt att hitta, ta en biltur på småvägar och spana lite, kanske ser ni något som ser fint ut och kan knacka på i närmsta hus och fråga, det kan ju hända att någon har en lada de bara använder privat och kan tänka sig att hyra ut fast de inte vet om det..
    Den viktigaste frågan annars är väl hur många gäster ni har och om ni vill kunna ta med egen alkohol och catering? Jag vet några lokaler av det slaget, men flera tar max 50 personer och några måste du ta mat och alkohol från stället.

  • PiaAnna

    annaj skrev 2013-06-06 21:07:00 följande:Vi söker med ljus och lykta desperat efter en gammal lada eventuellt växthus i närhet till havet där man kan hålla en bröllopsfest. Helst i göteborgstrakten men Kungsbacka och åt varbergshållet går också bra. Vi ska gifta oss 2014 och vill ha ett bröllop som går åt det lantliga bohemiska hållet. Här är en inspirationsbild på hur jag har tänkt det. Skriver på mobilen så är lite svårt att beskriva mer detaljerat. Hoppas på tips!! Har en lada som passar för fest, väldigt lantligt men bohemisk är jag inte säker på. Till havet har vi ca 800 m så något vågskvalp är svårt att höra. Plats för max 80 personer men funkar också för det lilla sällskapet. Ligger strax söder om Varberg.

  • PiaAnna

    Oj,förra inlägget blev lite fel, provar igen!Vi har en lada som passar för fest, väldigt lantligt men bohemisk är jag inte säker på att den är. Till havet har vi ca 800 m så något vågskvalp är svårt att höra. Plats för max 80 personer men funkar också för det lilla sällskapet. Ligger strax söder om Varberg.

  • julibröllop1

    Har också kollat Nääs slott o tycker det verkar bra då det är inkluderat dukar o stolsöverdrag mm vilket brukar vara tillägg annars. Så priserna är hyfsat bra. Om ni vill ha lada kolla öijared i närheten av Nääs!

  • emerentiall
    PiaAnna skrev 2013-10-13 12:08:15 följande:

    Oj,förra inlägget blev lite fel, provar igen!Vi har en lada som passar för fest, väldigt lantligt men bohemisk är jag inte säker på att den är. Till havet har vi ca 800 m så något vågskvalp är svårt att höra. Plats för max 80 personer men funkar också för det lilla sällskapet. Ligger strax söder om Varberg.


    Hej! Vart ligger er lada? Vi är på jakt!
Svar på tråden Bröllopsfest i gammal lada i Göteborg, Kungsbacka eller Varberg