• Sofie R

Tips på lokaler i Karlstad ca 90pers

Hej! Vi gifter oss om ca ett år, och är ute efter en fin lokal att vara i. Vi blir ca 75-90 st och jag har inte bestämt hur vi ska göra med maten än. Så förslag på allt. Gärna konkreta kostnader också. Och sträck er gärna utanför karlstad också, bara det finns sovplatser för gästerna i närheten. Tack för mig :)

• Svar på tråden Tips på lokaler i Karlstad ca 90pers
  • Vichy

När har ni tänkt gifta er?

Det enda stället ja kommer tänka på är Ransäters hembygdsgård. Där finns det både 3 logar i olika storlekar och själva hembygdsgården.. Det finns även stugor att hyra...

MEn det är väldigt många bröllop och evenemang där varje sommar så se till att vara ute i riktigt god tid! 

• Rosorochkärlek

Det finns ju massor av lokaler i Karlstad, men allting beror ju på vilken stil ni vill ha och vilken budget ni har.

Stadshotellet har ju en festvåning som går att hyra och det finns väl andra festvåningar i stan.

De flesta hotellen erbjuder ju att man kan hyra restaurangerna och att folk kan sova på hotellen.

Molkom har en hembygdsgård med en loge, de brukar också söka brudpar till midsommar och då brukar de stå för lokalhyran.

Tellerud och Blomsterhult är två andra loger/hembygdsgårdar åt samma håll.

Vid Hertsöga har jag sett att de annonserar om bröllop.

Apertin och de andra herrgårdarna erbjuder väl också bröllop med övernattning.

Priser får du nog ringa runt för att få tag i tyvärr, det går ju inte att ge utan att veta vad ni tänkt.

rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • Sofie R

Vi hade ju tänkt att klara festen för väl under 20000 åtminstone. Så då är ju Statt uteslutet.. Planen är iaf 30 maj nästa år.

Svar på tråden Tips på lokaler i Karlstad ca 90pers