• Isasa

Sjöjungfrumodell, kan man röra sig fritt i den?

Jag har aldrig gillat sjöjungfrumodellen på klänningar. Har alltid tyckt de set konstlade och obekväma ut. För att inte tala om, rent fula! Men ju mer jag letar klänning, desto mer kommer jag på mig själv med att gång på gång fastna för dessa modeller. Nu tycker jag de är väldigt vackra! Men min fråga är, jag har alltid haft stor rumpa och väldigt breda höfter, kommer dessa bli ännu mer framträdande i en klänning i sjöjungfrumodell? Och nästa fråga, kan man gå och dansa i denna typ av klänning? Ser ju så tajt ut upptill vid låren

• Svar på tråden Sjöjungfrumodell, kan man röra sig fritt i den?
  • Isasa

Om någon har bild på sig själv i en sån modell skulle jag jättegärna vilja se! Det är ju så svårt o avgöra på alla dessa modeller som vet exakt hur man kan posera för bästa vinkel... Hur ser en sån klänning ut, i verkligheten?

• Flixon

Jag har en, fast inte så "skarp" sjöjungfru"-känsla. Jag rör mig obehindrat, det är inga som helst problem :) Men det finns ju olika typer av den modellen också! 

Så här ser den ut

• fayefaye
    Isasa skrev 2013-06-05 08:49:16 följande:
    Jag har aldrig gillat sjöjungfrumodellen på klänningar. Har alltid tyckt de set konstlade och obekväma ut. För att inte tala om, rent fula! Men ju mer jag letar klänning, desto mer kommer jag på mig själv med att gång på gång fastna för dessa modeller. Nu tycker jag de är väldigt vackra! Men min fråga är, jag har alltid haft stor rumpa och väldigt breda höfter, kommer dessa bli ännu mer framträdande i en klänning i sjöjungfrumodell? Och nästa fråga, kan man gå och dansa i denna typ av klänning? Ser ju så tajt ut upptill vid låren
    Jag har bara provat en klänning som va i sjöjungfrumodell en gång (balklänning). Den va jättefin men visst blir det lite behindrat. Man kan ju inte ta några stora steg direkt men man ska ju ändå inte springa i brudklänningen ;)
  • Chicita

Om du har stor rumpa och breda lår (klassisk päronform) så kommer det att synas tydligt ja. Det går ju liksom inte att gömma det när det är så kroppsformat Flört
    Om det blir svårt att gå och dansa beror på vart kjoldelen ökar i volym.
    Det finns sjöjungfruklänningar som i princip sitter som målade ner till knäna och du kan ju tänka dig hur det skulle kännas att gå i en så trång kjol.
    Det finns andra som inte sitter särskilt hårt åt alls över låren eller börjar gå ut redan under rumpan och då blir dom ju inte lika svåra... 
    Åk till en butik och testa klänningar i olika modeller så du ser vad du passar i Glad 

• Isasa

Tackar!
    Jag får nog ge mig iväg på en provrunda för att se vad som ser bäst ut (och vad som känns bäst).

Vilken fin bild förresten =) 

Svar på tråden Sjöjungfrumodell, kan man röra sig fritt i den?