• Emmali­nnea
    Äldre 4 Jun 17:55
    2436 visningar
    6 svar
    6
    2436

    På lördag är det dags! Vigsel? musik?

    På lördag så är det äntligen bröllop!! 
    Jag är såååååååååååå exalterad!
    Vi ska gifta oss borgerligt i trädgården på en herrgård vi har hyrt vid vattnet. Och nu kom jag på att vi har ingen musik där ute, tror ni folk skulle tycka det är konstigt med en vigsel helt utan musik? Jag vet inte ens om jag tycker det är konstigt... 
    Tankar någon?

     

  • Svar på tråden På lördag är det dags! Vigsel? musik?
  • Äldre 4 Jun 18:56
    #1

    Jag skulle sakna musiken om jag gifte mig utan, men det är ju för att musiken är så viktig för mig. Huvudsaken är att ni är nöjda utan musik

  • Äldre 4 Jun 19:33
    #2

    Nej, jag tror inte folk kommer att tycka det är konstigt. Skulle aldrig skänkt det en tanke som gäst.

  • stormh­elen
    Äldre 4 Jun 19:54
    #3

    Om det är borgligt bröllop ute i det fria i en trädgård (eller liknande) så tänker man inte på det. Jag har varit på ett sådant bröllop, å det var ingen musik och det kändes hur naturligt som helst.


     


    Hade det däremot varit i kyrkan så skulle jag kanske ha ragerat på det, eftersom man då väntar sig att det ska vara musik där (t.ex. in - och utgångsmusik).

  • Want to
    Äldre 4 Jun 20:03
    #4

    Vi kommer vigas utomhus och har ingen möjlighet att ha musik. Så de hoppar vi helt enkelt. Tror ingen tänker på de =)

  • Emmali­nnea
    Äldre 5 Jun 17:39
    #5

    Okej Det kanske inte är så ovanligt som jag tordde då
    Vi är båda stora musik älskare , det är våan största hobby så det kändes lite konstigt först att välja bort det.
    Men nu så börjar jag vänja mig vid tanken och tror att det blir mysigt med att bara höra fåglarnas kvitter o susandet i träden...Är så exalterad nu!! Bara 3 dagar kvar!!

  • Äldre 5 Jun 17:44
    #6

    Jag tror att jag kanske hade tänkt på det, att det inte var någon musik, men jag hade inte för den sakens skull tyckt att det var konstigt. Vi hade nog gärna haft någon som spelade en snutt på tex gitarr. Men. Man kan lika gärna vara utan :) Det kommer förmodligen bli jättebra! Lycka till :D


Svar på tråden På lördag är det dags! Vigsel? musik?