• Anonym

Vilka är de stora kostnaderna för ett bröllop?

Vad är det egentligen som kostar så mycket?

Alla säger att bröllop är DYRT, men jag kan inte riktigt se vad det skulle kunna finnas för svarta hål som suger pengar. Vilka är de stora posterna som drar mycket pengar? Börar ju fundera på ifall vi missat något.

• Svar på tråden Vilka är de stora kostnaderna för ett bröllop?
  • filibustern

beror helt på vem du frågar. vi kommer nog hålla allt så billigt som möjligt. men det jag kan se skulle sluka pengar  för oss är vigselringen.. och maten.. brudklänningen kostar för många en del. och så lokalen kan kosta en hel del för många. 

• RebeccaT

Vi kommer att ha ett dyrt bröllop, och det beror dels på att vi har många gäster, men också att vi har valt att inte engagera så många av våra nära och kära, utan vi har hyrt in det mesta. Men det är olika hur man vill ha det. Sen har det ju också betydelse vad man väljer för ring och vad man väljer för klänning. Det är ju saker som kan bli dyrt. 

• imoen

För oss kostar maten, ringarna och fotografen, lokalen. Fästmannens kostym är ju också en utgift men den har ju ett återanvändningsvärde och kan ses som en investering :) Mina kläder kostar under tusenlappen.

• ThereseV

Ringar, lokal, mat & kläder är nog våra största. Däremot så tycker jag det snabbt skenar iväg med alla småkostnader.. en tusenlapp här och en tusenlapp där blir helt plötslgit väldigt mycket pengar. 

• filibustern
    imoen skrev 2013-06-02 20:35:12 följande:
    För oss kostar maten, ringarna och fotografen, lokalen. Fästmannens kostym är ju också en utgift men den har ju ett återanvändningsvärde och kan ses som en investering :) Mina kläder kostar under tusenlappen.
    ja just! ev. kan fotografen sluka mycket för oss. beroende på om vi vill ha en "riktig" eller min kompis :P
  • Red Lion

Jag tror att det oftast är lokal och maten. För oss kommer den största posten nog bli just maten, vi kommer ha middagen på en restaurang. Antingen det eller båten vi ska åka med, men det är ju inte ett standardinslag på ett bröllop.. ;)

• FrökenCitron

Vårat bröllop är det maten som är den största kostnaden. 

Vi har valt att hyra lokal, catera mat och personal. Tyvärr har vi även åkt på hyra all porslin, glas, bestick osv då lokalen är helt tom, något vi inte kände till innan. Vilket är en enorm kostnad!

Jag tycka att det får kosta mycket pengar. Vi gifter oss en gång i livet och festen är för vår kärlek, då får det kosta pengar. Vi vill även att vårat bröllop ska vara ett minnen inte bara förr oss, utan även för våra gäster. 

• Pagnie

min klänning på 25 000 mina vigselringar på 35 000 är väl det som kostar mest. sen kostar ju mat och allt så också då vi valt att hyra in allt. gör typ inget själv. vi har dekoratör, florist, har en restaurang som fixar med mat, har öppen bar, 3 fotografer och massa annat så det är mycket som drar iväg. men vill man snåla så är det klart att det inte måste kosta. Men vill man kosta på så kan det kosta hur mycket som helst.

• karamell

Som alla andra säger, beror det på vad man vill bjuda på, hur många gäster man ska mata, om man vill ha en dyr ring, klänning osv.
    Våra största kostnad är lokal&mat&alkohol, ringarna, sen är det alla småsaker som lätt springer iväg, några tusenlappar hit och dit så är man helt plötslig upp i mycket pengar.
    Vi har valt att bjuda våra gäster på 3 rätters med fri bar, på ett fint ställe där all personal och städning ingår så vi inte behöver göra något själv bara det kostade sjukt mkt pengar... 

Svar på tråden Vilka är de stora kostnaderna för ett bröllop?