• Vicke0­1
    Äldre 2 Jun 19:30
    1641 visningar
    4 svar
    4
    1641

    En fråga till dig som kan bröd

    Vi gifter oss på nu på lördag och kommer köpa bröden dagen innan. Hur ska vi förvara bröden så att de håller sig på bästa sätt? Baguetter och vissa andra bröd har ju sån där go skorpa som vi gärna vill ha kvar. Har testat att lägga baguetter i platspåse men då blir de mjuka. Blir de torra om jag låter dem ligga kvar i "brödpåsen" från affären (sådan där i papper, med en bit genomskinlig plast)?

  • Svar på tråden En fråga till dig som kan bröd
  • Äldre 2 Jun 19:42
    #1

    vira in dem i kökshandukar och sen plastpåse!

  • Äldre 2 Jun 19:46
    #2

    Har du inte möjlighet att hämta bröen samma ag? De brukar ju bakeoffas i butik, och jag skulle absolut föredra att be butiken ha X antal bröd färdigbakta för avhämtning klockan si och så samma dag-då är de ju helt nybakta! Sådana beställningar hade jag ofta när jag stod i butik och så gör jag jämt här i affären på vår lilla ort. jag brukar be dem stoppa in bröd medan jag handlar resten, så har man dem rykande färska i påsen lagom till man gått varvet runt.

    Om du absolut inte kan hämta dem samma dag, så lägg dem i brödpåsarna och linda sedan ett par kökshaddukar runt alltihop.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Vicke0­1
    Äldre 2 Jun 19:54
    #3

    Tyvärr hinner vi inte hämta bröden samma dag, har försökt pussla ihop tiderna men det funkar inte.

    Kökshanddukar och påse it is, tack för hjälpen!

  • AngieH
    Äldre 8 Sep 16:51
    #4

    Kökshanddukar eller bakdukar utan påse brukar också funka!

     


Svar på tråden En fråga till dig som kan bröd