• lillanilla

Hyra lada som inte är inredd festlokal? Typ direkt av bonde

Hej,

Jag och min sambo planerar bröllop pch vill ha något väldigt informellt. Tyvärr är vår trägdård och vårt hus för litet för att rymma alla gäster. Vi är båda väldigt sugna på att ha festen i någon gammal lada men är inte så sugna på att denna ska vara en inredd festlokal som kostar massa pengar. Är det någon här som har efterenhet av att hyra en lokal helt privat, alltså typ direkt av en bonde eller så? Och på så vis fått en mer "naken" och billig lokal. Vårt bröllop kommer vara i Skåne men jag är intresserad av genrella erfarenheter om någon lyckats med detta?

Tack så länge! Gunilla

• Svar på tråden Hyra lada som inte är inredd festlokal? Typ direkt av bonde
  • RebeccaT

Jag och min pojkvän ska gifta oss i en lada nere i Skåne i augusti. Den kostar 300kr att hyra från tisdag-tisdag. Den är inte alls inredd, utan en helt vanlig lada som du kan pynta som du själv vill. Tror det kommer bli jättebra! Var i Skåne ska ni gifta er?

• lillanilla

Åh vad härligt det låter! Det är precis något sånt vi är ute efter. Får man fråga hur ni hittat det, är det via någon ni känner? Vi bor i Malmötrakten och skulle gärna ha det runt Malmö eller Lund men är flexibla. Var ligger "er" lada? Jag tänker att det ju måste finnas massa lador som står men frågan är bara hur man får tag på en. Har tänkt sätta upp lappar på vår Ica och lite allmänt fråga runt men tar gärna emot tips på andra smarta sätt. Hoppas ni får ett riktigt härligt bröllop!

• RebeccaT

Ladan heter fogdaröd lada, och det är en lada som tillhör fogdaröd vård och omsorg. Jättefint är det:) Kostar bara 3000. Sen ligger det en cateringfirma bara över vägen som är billig och har jättegod mat. Så det kommer bli helt perfekt:) Vet att det finns en lada i lund också, som är jättefin. Mot eslöv ligger det också en lada som heter "snoge loge" som är superfin!!!!! Den kan jag verkligen rekomendera också. Vi var dock förmånga för att kunna fåplats där www.snogeloge.se. Lite närmare lund iaf. 
    Hoppas ni hittar något ni vill ha. 

• Sudditjuven

Jag har också funderat på det där med lada! Ska hålla koll på den här tråden. :) Snogeloge ligger ju jättebra till. Ska kolla upp hur hotellmöjligheterna ser ut i Höör.

• RebeccaT

Lund har ju säkert mycket hotellmöjligheter annars. Och Hässleholm också. Ligger ju i närheten i alla fall:)

• RebeccaT

Blir ju nästan lite avis. Superfin lokal verkligen!!

• jennybn
    RebeccaT skrev 2013-06-01 22:40:05 följande:
    Jag och min pojkvän ska gifta oss i en lada nere i Skåne i augusti. Den kostar 300kr att hyra från tisdag-tisdag. Den är inte alls inredd, utan en helt vanlig lada som du kan pynta som du själv vill. Tror det kommer bli jättebra! Var i Skåne ska ni gifta er?
    hej vart ligger denna lada? Finns det möjlighet till att man kan hyra den också inför nästa år? Vad finns där i? :)
  • BibbiP

Hej! Ser att ni tittar efter lador, jag var på en kompis bröllop i Hedegårdens stenlada, den verkade väldigt nyrenoverad så den är kanske inte det billigaste alternativet men väldigt härlig lokal, ligger utanför Landskrona.

Svar på tråden Hyra lada som inte är inredd festlokal? Typ direkt av bonde