• Asal

Hjälp mig att välja klänning :)

Blir snart galen på mig själv.
    Bröllopet är 20:e september och jag akn fortfarande inte bestämma mig.
    Har velat fram och tillbaka i flera månader och nu är paniken här och har fått deadline av min blivande att köpa/beställa senast på måndag.
    Alla runt om kring säger att allt är fint och jag behöver lite extern hjälp.

Är 170 lång.
    Väger 50 kg.
    Har B kupa.
    Långt brunt hår som ska vara uppsatt.

Jag väljer mellan de här två modellerna.

Eller den här

• Svar på tråden Hjälp mig att välja klänning :)
  • Mmmaria

Klänningarna är relativt lika så jag tror att du kommer bli supernöjd vilken du än väljer. Det är bara att bestämma sig! Blunda och peka : )

• SofiaMagdalena

Om du vill ha en mer "elegant" look skulle jag satsa på nr1. 
    Är du lite mer sugen på" flirtigt" och "busig" skulle jag välja nr2. 

• Chicita

Ska du beställa från en kinasida?

I så fall tror jag att du tar en "mindre risk" med nr 1 eftersom spetsen på den inte såg sådär jättetunn och mjuk ut och det väl är en sak som dom inte alltid är så bra på (alltså att spetsen blir för stel och därför får klänningen ett annat utseende).
    Spetsen såg liksom inte ut att vara lika mjuk och draperad på ettan och då gör det inget om den blev lite stelare...

Men annars är dom så lika så att det inte spelar någon större roll tror jag.
    Tvåan verkar ha lite mer "bling" så då kan det vara bra att tänka på att dra ner lite på smyckena så att man inte ser ut som en discokula Flört 
    Men den var riktigt vacker den också... 

• karamell

Åh båda är jättefina! Gillar ettan mer pga. att det är sweetheart, fast 2an är ändå mer vacker av någon anledning.

• confuzed86

nummer 2! gillar överdelen med spetsen mer på 2an än 1an

• Emelie87

=/ Är det bara jag som verkligen inte ser någon skillnad på dem? Tycker att de är jättefina dock! =)

• MiaMiniMe

Tycker dom är ganska lika varandra så tycker nästan de kvittar vilken du väljer. Jag gillar sweetheart delen på ettan men helheten på tvåan.

• Asal

Ååååååh ni är ju så underbara som skriver och motiverar.

Chicita skrev 2013-06-01 12:29:19 följande:
    Ska du beställa från en kinasida?

I så fall tror jag att du tar en "mindre risk" med nr 1 eftersom spetsen på den inte såg sådär jättetunn och mjuk ut och det väl är en sak som dom inte alltid är så bra på (alltså att spetsen blir för stel och därför får klänningen ett annat utseende).
    Spetsen såg liksom inte ut att vara lika mjuk och draperad på ettan och då gör det inget om den blev lite stelare...

Men annars är dom så lika så att det inte spelar någon större roll tror jag.
    Tvåan verkar ha lite mer "bling" så då kan det vara bra att tänka på att dra ner lite på smyckena så att man inte ser ut som en discokula Flört 
    Men den var riktigt vacker den också... 
     Chicita, aaa det är antingen via Landy eller en annan kina sida.
    Ska ta och tänka på det som du skrev. Riktigt smart! 
  • schmock

Jag har svårt att se skillnaden på dem faktiskt.
    Men tvåan hade finast detaljer vid bysten så den får min röst.

Svar på tråden Hjälp mig att välja klänning :)