Tärnklänninngar!
Vad ska ni ha för färg på era tärnklänningar? Om ni ska ha några tärnor. Hur många bler det? Ska dom gå in före eller efter er i kyrkan? Marsalka också? Tusen frågor, men letar inspiration!
Vad ska ni ha för färg på era tärnklänningar? Om ni ska ha några tärnor. Hur många bler det? Ska dom gå in före eller efter er i kyrkan? Marsalka också? Tusen frågor, men letar inspiration!
En tärna hon har blå klänning
Mina tärnor hade mörkt lila tärnklänningar med vita band. De var 4 stycken och så var det 4 stycken marskalker som gick in före oss i kyrkan.
Jag var jättenöjd med vårt bröllop, men jag är också väldigt svar för olikfärgade tärnklänningar som följer något annat tema istället. Har precis startat en bröllopsblogg med lite inspirationsbilder så du kan gärna kolla där (rosorochkarlek.blogspot.com och tryck på label tärna) för där har jag lagt upp lite bilder som jag tycker är fina.
Tärnklänningarna är nästan det roligaste, det finns ju så många sätt att välja. Samma färg, samma modell, samma nyans, blanda mönstrade och enfärgade, olika mönster, etc etc.
Mina tärnor har klänning i färgen lavendel :) En jättebra färg som även funkar på marsalkarnas flugor...
Min tärna hade gammelturkos. så här gick vi in och så här såg vi ut: