Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Plastmamma?

Jag har problem vid presentation av mig själv när jag är med min sambos barn (utan honom)och folk alltid tror att jag är deras mamma. Vad kallar ni andra er för? Tycker själv att plastmamma låter så fult. Vore tacksam för svar av någon klok människa

• Svar på tråden Plastmamma?
  • Bröllopstokiig

Detta är väl ändå inte bröllopsrelaterat!!

• Bröllopstokiig

Vilse,

jag tror nog att Bröllopstorgets personal kan avgöra vad som är bröllopsrelaterat eller inte. Det händer faktiskt att de tar bort inlägg som inte passar i forumet.

Debatter om vad som är bröllopsrelaterat eller inte brukar spåra ut här på forumet, så det kan vara idé att undvika dem. För att behålla den goda stämningen alltså.
    Jag har fått uppfattningen att man ska kontakta bröllopstorgets personal direkt om man har någon åsikt om vilka inlägg som ska bort.
    /Anna

Karin: Styvmor är väl inte heller bra!? Pappas nya fru tycker jag låter bra, fast kanske lite krångligt. Vad säger barnen?

• Bröllopstokiig

Är detta forum verkligen bara till för er som är gifta?! Var ska vi andra vända oss?Detta är ju under FAMILJ och äktenskap.Är man inte en familj om man "bara" är sambo? Förresten kan man väl vara plastmamma även om man är gift eller hur?!!Fy vad jag blir sur på dig!

• Bröllopstokiig

Vilse,
    Låt bli att svara om det inte passar dig!

Karin,
    Jag skulle säga rätt och slätt att "detta är din sambos barn". Min sambo har en son och det är vad jag säger till folk. Han bor inte hos oss och jag identifierar mig absolut inte som någon styvmor. "Plastmamma" trodde jag var nedvärderande.

• Bröllopstokiig

Tack Anna!
    Visst är styvmor (lite gammeldax) bra och även pappas fru men vi är ju inte gifta.Skulle vilja ha någon nyare variant.

• Bröllopstokiig

Plastsyster/-bror/-pappa har jag själv använt på mina föräldrars nya respektive samt deras barn. Jag menar det verkligen INTE nedvärderande och det vet de alla om (om inte annat så framgick det tydligt nu när jag gifte mig). Om man själv inte är bekväm i ordet ska man naturligtvis inte använda det. Att säga: "Min sambos/ mans barn" är väl inte så krångligt? Ett bra förslag tycker jag.

• Bröllopstokiig

Låtsasmamma är väl ganska vanligt. Själv tycker jag att bonusmamma låter trevligt!

• Bröllopstokiig

I ett tidigare förhållande så hade min dåvarande 2 barn sedan tidigare.....(vilka jag fortfarande träffar och lånar*ler*)

Tycker inte att det är såååå viktigt att poängtera för folk som inte känner oss,vem barn som är vems.....Jag är lite av den åsikten att de som känner oss vet....Och alla andra ska strunta i det...

Idag när vi träffas så är vi överens om att vi hör ihop fast ändå inte...*skrattar* Så visst mina ungar är de fast jag inte avlat dem....Jag är fortfarande deras extra mamma och de är mina extra barn.

• Bröllopstokiig

Bonusmamma är ett mjukare alternativ

Svar på tråden Plastmamma?