• Sanondra

    Örebro slott vs. Gällersta forngård

    Hjälp. Blir tossig.

    två olika lokaler med helt olika förutsättningar. Såklart för- och nackdelar med båda lokalerna.

    Ge oss gärna en utomståendes tankar och syn angående vilken lokal som är bäst.

    Slottet +
    De ordnar och förbereder allt. (mat, dukning, städning osv)
    Personal ingår
    Mindre stress
    Ligger centalt
    Jättefina lokaler!
    Projektor finns

    Slottet -
    Dyrt!
    Extra alkohol får gästen själv betala.
    Får inte vara kvar efter kl: 02. (vill/orkar man vara kvar senare?)
    Gästerna kan inte gå utanför slottsgården

    Gällersta +
    Blir mer skräddarsytt
    Vi kan dekorera/Mer personligt
    Kan vara utomhus
    Fri/betalbar

    Gällersta -
    Måste hyra en buss
    Riktigt fula stolar. (Men tänker man på det sen?)
    Projektor finns ej (Men kan lånas av kompis)

    Är vi i Gällersta måste vi hitta catering med servering. Men, vi är tidigt ute. Gifter oss i augusti nästa sommar.

  • Svar på tråden Örebro slott vs. Gällersta forngård
  • mirreth

    Jag skulle ta Gällersta! Det är ju toppenfint där och jag skulle tycka det var roligare att utforma sitt bröllop mer personligt än att få allt serverat. Men det är ju klart, det kan ju vara skönt det med

  • Principisessan

    Svårt att jämföra ett slott med en herrgård. Frågan är ju vad ni vill ha för känsla på festn och såklart hur mycket ni är villiga att betala. Personligen skulle jag inte vända ut och i. På mig själv bara för att vara på slottet, men om jag hade pengarna och kunde bjuda på dryckt rill maten och välkomstskål, så akulle jag välja slottet som ligger fint till, Gällersta forngård är ju riktigt charmogt det med men inte helt kostnadsfritt heller om jag inte missninner mig. Vill du ha tips på catering, kolla med ethels i odensbacken.

  • Vichy
    Sanondra skrev 2013-05-27 22:08:10 följande:
    Jag förstår verkligen din oro med fula stolar... Lustigt nog är det också viktigt för mig av nån anledning. (gillar inte heller det här med knoppalakan) Och det är frågan om man tänker på det eller inte.. MEn jag vet inte.. Den oron skulle jag inte känna om det iallafall inte var fula stolar. Det behöver liksom inte vara lyxstolar men iallafall enhetliga och enkla...
  • Sanondra
    mirreth skrev 2013-05-27 22:22:21 följande:
    Jag skulle ta Gällersta! Det är ju toppenfint där och jag skulle tycka det var roligare att utforma sitt bröllop mer personligt än att få allt serverat. Men det är ju klart, det kan ju vara skönt det med
    Ja, visst är det roligare när man kan få det mer personligt. Så svårt! Men ett roligt "problem":)
  • Sanondra
    majjja skrev 2013-05-27 22:24:39 följande:
    Svårt att jämföra ett slott med en herrgård. Frågan är ju vad ni vill ha för känsla på festn och såklart hur mycket ni är villiga att betala. Personligen skulle jag inte vända ut och i. På mig själv bara för att vara på slottet, men om jag hade pengarna och kunde bjuda på dryckt rill maten och välkomstskål, så akulle jag välja slottet som ligger fint till, Gällersta forngård är ju riktigt charmogt det med men inte helt kostnadsfritt heller om jag inte missninner mig. Vill du ha tips på catering, kolla med ethels i odensbacken.
    Vi har redan bokat slottet och räknat på det i vår budget. Men sen ville jag se mig omkring så man inte skulle ångra sig, och då hittade jag Gällersta. Vi var utanför och kollade hur det såg ut. Blev förälskad i läget och omgivningen. Inuti har vi inte sett än, mer än genom fönstret. :) Vad kostar det?

    tack för tips! ska kolla upp
  • Sanondra
    Madicken skrev 2013-05-27 23:05:11 följande:
    Vad kostar det att hyra Gällersta??
    Undrar jag med. Ska ringa imorgon och boka in ett möte.
  • Sanondra
    Vichy skrev 2013-05-27 23:49:29 följande:
    Jag förstår verkligen din oro med fula stolar... Lustigt nog är det också viktigt för mig av nån anledning. (gillar inte heller det här med knoppalakan) Och det är frågan om man tänker på det eller inte.. MEn jag vet inte.. Den oron skulle jag inte känna om det iallafall inte var fula stolar. Det behöver liksom inte vara lyxstolar men iallafall enhetliga och enkla...
    Eller hur är det viktigt! De avger ju mycket av hur helheten blir. Man vill ju att det ska se fint ut. Kanske kan hyra stolar någonstans?
Svar på tråden Örebro slott vs. Gällersta forngård