Inlägg från: Sherlock |Visa alla inlägg
  • Sherlock

Om du bara fick ge ett enda råd till några som planerar bröllop...

Åk utomlands och-eller gíft er hemligt Nu låter jag nog hemskt cyisk och tråkig kanske men jag hade mitt stora påskostade kyrkbröllop får 7 år sedan och det var ett år av stress över festlokaler, mat, kläder, musik, fotografer, oändligt långa dikutioner om vem ska man bjuda, planeringshysteri, pyssel (som inte vart så myisgt utan mer av en stress och press) osv osv. Visst vart det en fin dag och alla gäster hade trevligt osv men det känns ändå som man betalade ett högt pris för denna dag med tanke på hur mycket tid och energi man lade (ett helt år) på en dag. Rent ekonomiskt sett hade vi råd med bröllopet, men så här i efterhand kan man ju ifrågasätta om närmare 100,000 kr är så smart att lägga på EN dag. Minns inte hur mycket det kostade i slutändan.(Sedan vart det tyvärr skilmässa fyra år senare då han var en elak en...kanske är det därför jag är så cynisk )Den här gången blir det vi två utomlands.   

Svar på tråden Om du bara fick ge ett enda råd till några som planerar bröllop...