När börjas planerna?
Hej alla!
Tänkte bara höra runt lite löst när man ska börja bröllopsplanera,hur långt i förväg började ni?
mvh C
Hej alla!
Tänkte bara höra runt lite löst när man ska börja bröllopsplanera,hur långt i förväg började ni?
mvh C
Vi har börjat planera lite smått. Räknar med att gifta oss i augusti 2015. :)
Vi började planera i februari, vi gifter oss i Maj nästa år..
Alla ni har ju börjat nästan mer än ett år innan...
känns skönt att veta att fler än jag börjar med god marginal :)
Vi började planera 2 månader och 10 dagar innan bröllopet!!!! Gick utmärkt att få ihop ett elegant herrgårdsbröllop med 50 gäster, lekar, tal, festhäften, dans och fest. MEN det går inte om man ska gifta sig i en speciell kyrka, sy upp klänning etc.
Vi gifter oss 7/6 2014 (pingstafton) på min mammas födelsedag. Kyrkan bokade vi redan i augusti 2012 och lokalen bokades i fredags ;)
Vi började planera 1½ år innan. Vi gifter oss 6 juli och vi bokade kyrkan redan i december 2011 innan vi förlovade oss (förlovade oss en vecka efter bokad kyrka)
Sen började vi planera vart efter. En sak i taget. Nu är det 38 dagar kvar och vi väntar på killens kläder och ska handla lite snacks och så i övrigt är vi klara. Men all planering, pyssel, budgetering osv har tagit nästan 1½ år och då har vi gjort lite då och då under månaderna.
Vi bestämde oss ett halvår innan och började själva jobbet ungefär 2-3 månader innan. Lokal och sådant bokade vi dock tidigare eftersom det kan vara svårt att få den tid man vill annars.
Jag tyckte det var svårt att börja tidigare - det blev liksom inte verkligt förrän de där sista månaderna. Å andra sidan stressade jag som en tok då, så det var kanske dumt tänkt av mig.