Victoria skrev 2013-05-24 19:38:41 följande:
Tack för fina svar!
Så här skrev jag till henne och jag hoppas verkligen inte att det blir några sura miner nu:
Hej NN!!
Tack för anmälan till bröllopet. Jag vill bara förtydliga att vi hemskt gärna önskar oss en barnfri bröllopsfest men det får vara med vid vigseln i kyrkan. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att vi varit för otydliga i inbjudan och hoppas att detta inte skapar några problem.
Men om det nu skulle bli det eller att barnen jätte gärna önskar vara med fixar vi naturligtvis till det. Men jag vill bara att du ska veta om detta då det inte kommer medverka några andra barn för de att umgås med. Jätte förlåt och jag hopps du och NNMAN ändå gärna kommer och firar med oss!!
kram Victoria
Har så ont i magen nu tills hon svara att jag inte vet vad..... hoppas att hon tar det bra nu :-/
Jag vill inte ge dig mer ångest, men den meningen jag fetmarkerade ovan tror jag var olycklig att du skrev. Den typen av föräldrar som skulle ta illa upp av ditt svar är ofta den typen av föräldrar som ska krångla med sina barn på allt även mot brudparets uttryckliga vilja. Så risken är att du får både gäster som blir småsura och dessutom barn på festen.
---
Föräldrar (och folk i allmänhet) är inga mingvaser som man måste behandla med yttersta varsamhet. Raka rör är oftast bäst.