• Jackie85

Någon som köpt brudklänning från Ebay?

Jag ramlade bokstavligt talat över min drömklänning när jag kollade på Ebay och var bara tvungen att beställa den. Nu börjar jag däremot fundera på ifall någon annan gjort det och ifall klänningen ni fick stämde bra överens med bilderna? Jag skall ha två klänningar, så det är ingen katastrof ifall jag inte blir nöjd med denna, då jag skall designa den andra själv från scratch. Är mest nyfiken på ifall folk är nöjda eller missnöjda med sina brudköp från Ebay...

• Svar på tråden Någon som köpt brudklänning från Ebay?
  • FrökenMäkelä

Köpte min första eller ja egenltigen den andra också på Ebay.

Första klänningen var en "kina" klänning. Klänningen är fin men spetsboleron som fanns på bilden ingick inte i priset, fanns ingen info om det. Så när jag fick klänningen så blev jag besviken för det var helheten jag var ute efter och orginal klänningen är ju med spetsboleron. Men jag var optimistiskt och beställde alldeles för liten storlek.

Andra klänningen är en orginal Maggie Sottero som jag köpte av en privatperson på Ebay (USA) och den är alldeles alldeles underbar.

• Jackie85
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-23 15:14:50 följande:
    Köpte min första eller ja egenltigen den andra också på Ebay.

Första klänningen var en "kina" klänning. Klänningen är fin men spetsboleron som fanns på bilden ingick inte i priset, fanns ingen info om det. Så när jag fick klänningen så blev jag besviken för det var helheten jag var ute efter och orginal klänningen är ju med spetsboleron. Men jag var optimistiskt och beställde alldeles för liten storlek.

Andra klänningen är en orginal Maggie Sottero som jag köpte av en privatperson på Ebay (USA) och den är alldeles alldeles underbar.
    Hur var kvaliten på den första klänningen?
  • FrökenMäkelä
    Jackie85 skrev 2013-05-23 15:37:19 följande:
    Hur var kvaliten på den första klänningen?
    Helt ok. Hade nog behållt den om den bara passat mig storleks mässigt.

Men man får ju vad man betalar för. 1100kr är inte en 10000krs klänning.
  • Jackie85

Nej visst är det så. Skall bli jätteintressant att se hur den ser ut i verkligheten. Är den ful, så åker den i papperskorgen bara :) 

• Larssonmaria86

Fick ni betala tull och moms när ni beställde från Ebay? Har själv hittat en klänning där och är sugen på att chansa :)

• FrökenMäkelä
    Larssonmaria86 skrev 2013-05-23 19:02:24 följande:
    Fick ni betala tull och moms när ni beställde från Ebay? Har själv hittat en klänning där och är sugen på att chansa :)

Inte på den första då den kom från Kina och kosta under 1400kr. Vilken är gränsen för tullfritt.

Den andra fick jag betala 1500kr i tull, moms och avgift. Men den kosta desto mer i inköp.

• Jackie85
    Larssonmaria86 skrev 2013-05-23 19:02:24 följande:
    För mig tillkom inga avgifter nu när jag gjorde beställningen och betalade via Paypal, men tror det kan tillkomma ifall den fastnar i tullen. Men det är väl max 30% tror jag på kläder
  • Fröken Finemang

här är min ebayklänning.
    Jättefin!

Citat från mamma:
    "man får ju skämmas som betalat så lite å fåttså mycket å så fint"...
    SUPERNÖJD! =)
    (850 kr, ingen frakt, ingen tull, ) 
  • Jackie85

Jag beställde min brudklänning från Ebay i Kina den 23:e Maj och den kom IGÅR den 27:e Maj! Snacka om snabb leverans...kom en gubbe och lämnade den vid dörren via DHL. Packade upp den förut idag och herrejävlar va fin den är. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men den är en exakt kopia av bilden som visades och storleken är perfekt. Korsetten är såpass stadig satt jag inte kommer behöva ha någon korsett under. Underkjolen har inte kommit ännu (lär ju dröja en månad som det brukar ta) så svårt att se exakt hur den kommer se ut. Men än sålänge så är jag sjukt nöjd. Löjligt billigt och sitter perfekt! Skall lägga upp bild ikväll när jag får hjälp att snöra upp korsetten :)

• FrökenMäkelä
    Emelie87 skrev 2013-05-28 12:13:26 följande:
    Lägg gärna upp en bild från annonsen också sen =)
Svar på tråden Någon som köpt brudklänning från Ebay?