• malli716

Vad kostar pronovias "dafnis"?

Hej!<br>
    Som trådens namn lyder; är det någon som vet vad pronivias modell "dafnis" kostar som orginal? Jag har googlat och googlat men jag hittar bara kina-sidor med priser. Jag har själv beställt en "kina-klänning" av denna model för 1450 kr (inkl frakt) och den är så välsydd och ser nästan precis ut som orginalet och är bara heeelt underbar! Men jag är såååå nyfiken på vad orginalet kostar Oskyldig Någon som vet?

• Svar på tråden Vad kostar pronovias "dafnis"?
  • Larssonmaria86

Jag vet tyvärr inte vad den kostar men det är en otroligt fin klänning! Var beställde du din ifrån för jag funderar också på att beställa från Kina? :)

• malli716

Jag köpte från dinobridal. Den är helt fantastisk med insydd undekjol, skenor insydda så man inte skulle behöva ha en bh (jag ska ha det iaf), det sitter en tvättrådslapp i, det finns "snören" som gör att man kan hänga upp den på en galge utan att behöva hänga i själva axelbanden, midjebandet är superfint och "tyllen" i kjolen är mer som organsa fast inte blank. Jag måttbeställde den och den sitter som en smäck! Jag har sett både superfina kinaklänningar och totalt misslyckade men denna får verkligen tio poäng. Jag passade på när det var fraktfritt också och ingen tull behövde jag betala, därav 1450kr =)

• stormhelen

Jag vet inte häller vad den kostar som orginal.

Men många Pronovias börjar på 10.000:-

(min kostade 19.900:- men då var det modellen Uceda).

• malli716
    stormhelen skrev 2013-05-18 08:37:29 följande:

Jag vet inte häller vad den kostar som orginal.

Men många Pronovias börjar på 10.000:-

(min kostade 19.900:- men då var det modellen Uceda).

Oh my. Din model är ju dock i spets och de är väl generellt dyrare? Men börjar de på 10 000 så har jag ju något att gå efter. Tack! Solig
  • stormhelen
    malli716 skrev 2013-05-18 09:25:03 följande:
    Oh my. Din model är ju dock i spets och de är väl generellt dyrare? Men börjar de på 10 000 så har jag ju något att gå efter. Tack! Solig

Ja, generellt sätt så brukar spets vara dyrade.  =P

Men det är en annan tjej som har profilen "maggied" som också köpt en Pronovias men då i tyll som kostade 18.000:-  modellen är barbate.

Du kan se hennes klänning i tråden "visa din klänning" =)

• stormhelen

När jag provade Pronovias så fick jag prisuppgift på modellen Dalamo. Den kostade 12.600:-

Svar på tråden Vad kostar pronovias "dafnis"?