• Loveit

Köpa klänning 1, 5 år före bröllopet?

Hej! Vi ska gifta oss sommaren 2014 och jag har precis blivit gravid. Barnet föds i december/januari och då är det 5-6månader kvar till bröllopet. Jag funderar på att beställa min drömklänning redan nu, innan jag får mage. Tänker som så att jag kanske inte alls otkar stressa att gå ner i vikt efter förlossningen för att kunna beställa en klänning och sen tiden, hinner den komma fram? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Köpa klänning 1, 5 år före bröllopet?
  • MariaochDaniel

Om jag var du hade jag inte beställt klänningen redan nu.
    Du har ingen aning om hur du kommer att se ut (viktmässigt) efter förlossningen. Jag köpte min för 7 månader sedan och trodde att jag skulle rasa i vikt (som många säger) men det hände inte. Klänningen är för liten men funkar ändå pga att de satt i snörning.

Så mycket bättre om du köper den efter förlossningen, för det är alltid lättare att ta in en klänning än ta ut.
    Om du beställer den 5 månader innan bröllopet ska det inte vara några problem.

• jimmyojennifer

Jag köpte min klänning i maj 2012, gifter mig nu i sommar 2013. Jag har pendlat upp och ner i vikt under senaste året och klänningen sitter bra, men jag skulle behöva ner några kilo till för att den ska sitta perfekt.
    Jag älskar min klänning, men hade jag fått göra om det hade jag nog väntat. Då har jag ändå inte varit gravid under senaste året.

Jag tycker du ska vänta, du vet inte vad som kommer hända med kroppen under och efter graviditeten. Jag tror det är bättre att vänta tills ungen din är i famnen och börja titta då. Vem vet du kanske får en enorm byst efter födelsen ;)

Framtiden är den du själv skapar
  • Loveit

Det här blir mitt andra barn så jag har inte drömkroppen precis. Men jag tror att jag kommer se ut så här efter graviditeten +- några kilon. Det kommer vara snörning på klänningen och då är det lite lättare.. Men ni kommer med kloka ord!

• Grodprinsens brud

Jag har precis köpt min andra klänning eftersom min drömklänning för några månader inte känns helt rätt nu plötsligt... Vänta är mitt råd...

Svar på tråden Köpa klänning 1, 5 år före bröllopet?