• Celice

Nu har jag beställt klänning (från E-bay)

Nu har jag äntligen beställt en klänning! Undrar hur många timmar jag har lagt ner på att leta :) Jag ville ha en enklare klänning, gärna chiffong och gärna empire. Det blev till slut denna:

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&item=110933364150&ssPageName=ADME:L:OC:US:3160

Jag hoppas nu att den kommer att passa! Jag ska ha bolero/kofta/jeansjacka till. Vigseln blir en informell ceremoni utan gäster. Och så hoppas jag att den passar och att jag inte blivit blåst!

• Svar på tråden Nu har jag beställt klänning (från E-bay)
  • Celice
    Lokesmamma skrev 2013-05-12 17:01:03 följande:
    Så fin!!! Du måste lägga upp en bild sen! Blev också sugen på den :)
    Tack! Jag hoppas även den blir fin på! Det är ju så svårt när modellerna är så smala och man själv inte riktigt ser ut på det sättet :) Men jag har provat liknande modeller i affär och det passade min kropp bra. Spännande! 
  • Js Fästmö

Jättefin! Ska bli kul att se den sen när den kommer. :) Jag har också en ganska informell vigsel framför mig men funderar på en beige eller ljusrosa skinnjacka över...fast mannen gillar nog mer Bolero/kofta. Hur lång leveranstid har du?

• Celice

Jag valde en klänning som fanns i lager (i UK) för att få ner leveranstiden. Inte för att det är superpanik på nåt sätt, men jag vill helst inte beställa en med 6-10 veckors leveranstid. Informationen säger att denna finns på lager och kommer att skickas så fort betalningen är registrerad. Leveranstid står faktiskt som 14-16/5 men det är kanske lite optimistiskt! Jag valde UK också för att slippa tullavgift. Klänning o porto blev 788 kr så om jag blir blåst så är det inte flera tusen som ryker...  Det känns ju lite som en chansning!

• Celice
    Js Fästmö skrev 2013-05-12 19:25:55 följande:
    Jättefin! Ska bli kul att se den sen när den kommer. :) Jag har också en ganska informell vigsel framför mig men funderar på en beige eller ljusrosa skinnjacka över...fast mannen gillar nog mer Bolero/kofta. Hur lång leveranstid har du?
    Glömde citera dig i förra inlägget. Jag såg någons inspirationsbilder där modellen hade brudklänning + jeansjacka och det var lite coolt. Jag vill gärna ha en ganska fin klänning och inte bara en "vanlig" maxiklänning. Men genom en jeansjacka så blir det lite mer informellt och inte så uppklätt. Vi kommer inte ha gäster på vår vigsel. Men om inte jeansjacka passar eller det ser för shabby ut så blir det ngn bolero/kofta i stället. 
  • Celice

Min klänning har kommit! Jag beställde och betalade i söndags och i dag hade jag avi i postlådan om att det finns ett rekommenderat brev att hämta! Så snabbt trodde jag inte att det skulle gå från London!

Klänningen var fin i färgen (pale apricot) och kvaliteten bra ( speciellt i förhållande till pris). Lite stor är den i bysten, men det kan jag sy in. Den är också aningen för lång.

Såhär ser den (ostruken) ut på mig. Boleron är en jag råkade ha hemma nu när jag provade...

Såhär såg klänningen ut på e-bay:

Svar på tråden Nu har jag beställt klänning (från E-bay)