• Janssonskan

Lokal i Södermanland eller Västmanland

Hej!
    Jag och min fästman planerar bröllop till hösten (!!!!!). Så paniken börjar komma krypande! Jag är från Västmanland och han från Sörmland, så vart vi gifter oss spelar inte någon stor roll. Däremot tycker jag att festlokalen är jätteviktig, då jag inte vill gifta mig i en bygdegård från 50-talet. Jag har kollat på en del slott och herrgårdar, men problemet där är ju att man inte får ha med sig egen mat eller dryck. Vi kommer att ha ca 65 gäster, så att betala 1500 kr plus all dryck per gäst känns liiite saftigt. Är det någon som sitter inne med en pärla till lokal? Gärna en bit utanför stan, så att vi kan få med det där vackra, lantliga höstlandskapet. 

• Svar på tråden Lokal i Södermanland eller Västmanland
  • Koyal

Har du tittat på Rosenhanska magasinet? De har 2 datum kvar i oktober detta år. Vi har bokat där. Du får ta med allt själv om du vill men lokalen kostar 25000.

• kjasmine

Hej, 

Jag är från Trosa och det finns en jättemysig hembygdsgård som ligger mellan Vagnhärad pch Trosa som heter Trostorp och där kan man ha med egen mat och liknande. Den kostar 1800 och man kan vara max 80-100 däromkring. Ca 300 meter från Trostorp ligger en kyrka som heter Trosa lands kyrka. Det är väldigt mysigt. Finns också vandrarhem och hotell i Trosa stad. 

Länk till Trostorp
    http://www.hembygd.se/vagnharad/foreningen/trostorps-byggnader/

• Facienda
    Janssonskan skrev 2013-05-11 18:21:05 följande:
    Hej!
    Jag och min fästman planerar bröllop till hösten (!!!!!). Så paniken börjar komma krypande! Jag är från Västmanland och han från Sörmland, så vart vi gifter oss spelar inte någon stor roll. Däremot tycker jag att festlokalen är jätteviktig, då jag inte vill gifta mig i en bygdegård från 50-talet. Jag har kollat på en del slott och herrgårdar, men problemet där är ju att man inte får ha med sig egen mat eller dryck. Vi kommer att ha ca 65 gäster, så att betala 1500 kr plus all dryck per gäst känns liiite saftigt. Är det någon som sitter inne med en pärla till lokal? Gärna en bit utanför stan, så att vi kan få med det där vackra, lantliga höstlandskapet. 
    Hej och grattis!

Vackra Strängnäs är kanske något för er? Här finns det såväl vackra kyrkor som bra lokaler. Kollla in www.facienda.se som vi gjort i ordning just för fest. Det är ett vackert beläget 20-tals hus i Sundby park på Tosterön. Bröllop i Domkyrkan kan kombineras med en liten båttur över fjärden och vidare till vår vackra festlokal. Där får ni har med mat och dryck om ni vill.

MVH
    Patrick

• Janssonskan

Tack så mycket för alla era tips! Flera av dem låter ju riktigt intressanta! Glad Visar sig vara svårt att "springa på" en riktigt bra lokal, så tips är värdefullt! 

• psychosomatic

Vallby friluftsmuseum i Västerås. Där finns både Gaggeska gården som är otroligt vacker, och så kan man väl boka herrgården som man kan boka men då får man hyra in catering eller fixa mat på annat vis då det endast är lokalen. Hela området är ju otroligt vackert så det

• psychosomatic

Attans, fick inte med hela meningen. Skulle stå "Hela området är ju otroligt vackert så det kommer ju vara en riktig treat för gästerna."

Svar på tråden Lokal i Södermanland eller Västmanland