Inlägg från: MariaochDaniel |Visa alla inlägg
  • MariaochDaniel

Salsalektion och uppträdande på bröllopsfesten - passar det inte?

Jag och min blivande är också salsadansare (och bachata, och andra latinodanser).
    Så jag förstår din önskan att ha uppträdande och lektion på bröllopet.
    Så kör på det!
    Är ni dansare och gillar latinomusik så ska det absolut speglas på bröllopet.

Vi har dock valt blandad musik, både latino och vanlig dansmusik.
    Och vi har valt att göra ett merenguetåg och ingen lektion.

Om din mamma ordnat ett dansspex, så låt dem göra det, på en annan del av kvällen än salsalektionen.
    Tror inte nån skulle tycka det var konstigt, det är ju ni som bestämmer, och dans tycker faktiskt de flesta är kul!

• MariaochDaniel

Då merengue är en jätteenkel dans behövs ingen lektion. Vår tärna/toastmadame kommer att sätta på en merenguelåt, börja trampa på stället för att visa takten, jag kommer att följa henne och så kommer vi att bjuda upp gästerna så vi blir en lång "svans" alltså efter varandra. Med enkla steg (trampandes i takt till musiken bara). Åh svårt att förklara i ord men enkla steg samtidigt som man håller i personen framför.

Vi har inte tänkt det just nu, men vem vet. Det kanske blir nån spontan salsalektion eller animation också =)

• MariaochDaniel
    DMV skrev 2013-05-12 18:48:57 följande:
    Ja i och för sig, du har nog rätt, det är ju bara 1-2-1-2-1-2, det borde gå bra, speciellt med 60-70% latinos :P Vi har dessutom klurat på vilken låt vi ska dansa vår första dans till, hade ju tänkt att det skulle vara salsa men så lyssnade vi på en låt hemma som vi kom på att vi absolut ville dansa till, och så var det en merengue ;) Så det får nog bli det istället för den låter betyder mycket för oss :)
    Ja huvudsaken man gillar låten och den betyder något.
    Vi kommer att dansa salsa och bachata senare på kvällen men inte som uppvisningsdans..
Svar på tråden Salsalektion och uppträdande på bröllopsfesten - passar det inte?