• Js Fästmö

    Hur får jag lockarna att hålla bättre? ( Plattång)

    Hej!


     


    Har köpt en plattång som jag skall försöka locka med, har inte fått in snittsen ännu men de lockar som blir håller inte. Vilka produkter tycker du jag skall köpa för att det skall hålla? Räcker det med skum eller hårspray? Och värmeskydd också?


     


    Kan noll om detta, men vill lära mig för tänkte göra egna lockar inför brölloppet, liknande dessa fast utan löshår som tjejen har på bilden.


    Känns som att den frisyren håller max fem minuter, eller vad tror ni?


     


    Jag hoppas jag får med bilderna nu...försöker...


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-10 10:28
    Bilderna ligger i kommentar 1-2.
  • Svar på tråden Hur får jag lockarna att hålla bättre? ( Plattång)
  • Flixon

    Läggningsvätska är grymt! Fukta en slinga i taget innan du lockar, och sen sprayar du när alla lockar svalnat.

    Jag gjorde hår (och make) i Lundakarnevalen ett år, på Showen. Tjejerna gjorde 6 föreställningar/dag och det fanns ingen tid emellan att göra om, möjligen att en hårnål kunde rättas till... Dessutom var det 50tals-tema så det var mycket lockar i olika former, vi var väldigt beroende av läggningsvätskan! Och så INTE tvätta håret dagarna innan... 

  • Chicita

    Läggningsvätska finns på vanliga ICA-affärer. Det är sånt som gamla tanter använder när dom lägger upp håret på spolar. Det var otroligt omodernt ett tag, men nu har flera yngre fått upp ögonen för att det faktiskt hjälper.

    Mitt hår är dock rakt som spik och inget jag gör får det att locka sig hållbart.
    Permanent håller om dom låter det sitta i för länge och alltså nästan bränner håret.
    Annars raknar det på en vecka.
    Min tärna skulle locka mitt hår när vi skulle ut på middagen på vår svenhippa. Hon gav upp, för hon fick inte till lockar med varken locktång, platttång eller borste och fön.
    Hon tänkte testa en sån där "våg-tång" men då började klockan bli så mycket att hon tyckte att det var bättre att ge upp och att jag fick ha rakt hår - än att gå ut med det halvlockat om det skulle funka.

    Om jag vill ha annat än rakt så får jag fläta håret hårt när det är nytvättat och sova med flätorna i. Då brukar lite vågor hålla sig.

    Så mycket beror nog på vilken typ av hår du har Glad 

  • SofiaMagdalena

    Jag har använt loreals hot curls. det är ett spray som du spejar slinga för sling. Det gör så att mitt raka hår håller sig lockigt. Var noga med att spreja en slinga åt gången bara annars trasslar det sig lätt.

Svar på tråden Hur får jag lockarna att hålla bättre? ( Plattång)