HUR anmäler jag kinasida för bedrägeri?
Beställde en klänning från millybridal.com i februari. Fick ingen orderbeskräftelse men pengarna drogs och jag kunde se min order om jag loggade in på sidan. Jag försökte kontakta milly om detta och fick´svar efter 2 veckor att ordern kommit in och att allt var ok.
Sen började jag maila dem i månadsskiftet mars/april angående status på klänningen men de svarade aldrig och chatten var aldrig igång trots att jag var uppe på natten och testade vid flera tillfällen. När jag tillslut hotade med att anmäla dem i ett mail så svarade dem att klänningen var komplicerad och att det tar längre tid än väntat. Jag ifrågasatte varför de inte talat om det på en gång men fick inget svar.
Ytterligare en månad går och jag mailar dem igen ett flertal gånger utan svar. När jag än en gång hotar med att anmäla dem så svarar de att klänningen "kommit bort i frakten" och frågade om jag vill ha pengarna tillbaka eller om de ska göra en ny klänning. Jag svarar att jag vill ha pengarna tillbaka men får inget svar igen och inga pengar.
Nu har det gått en vecka och de var online på chatten. Jag beskriver mitt ärende till någon Elaonor som jobbar på customer service avdelningen och hon ber mig vänta medan hon skulle kolla upp det. Det går 15 minuter, inget svar. Jag skriver igen och hon skriver att den som hjälper henne med ordrar inte skickat min orderstatus till henne och att hon skulle försöka igen. Det går ytterligare 15 minuter och jag ifrågasätter detta men får inget svar fastän jag ser att hon är online. Jag skriver och skriver till henne och frågar varför de inte svarar utan resultat och en halvtimme senare stänger jag ner skiten.
Jag är helt förtvivlad. Står utan klänning och bröllopet är om 2 månader.
Hur kan man anmäla detta så jag får tillbaka mina 2 tusen? Vart ska man vända sig? Jag blir helt matt av det här och jag är så fruktansvärt besviken.