• MariaochDaniel

    Returnera till jenjenhouse

    Vilken bluff jenjenhouse verkar vara!

    Jag beställde en bolero därifrån. Jag tog mina mått, och beställde den storlek enligt deras tabell.
    När den kom hem var den för liten!! Inte mitt fel alltså.

    Nu har jag mailat dem och får bara till svar att jag måste skicka bilder på felet. Eller missuppfattar jag det hela?
    Jag vill skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.
    (returadressen måste jag få ifrån dem, men de verkar inte vilja ge ut den)

    Är dem en bluff?
    Nån annan som skickat tillbaka något till dem och fått pengarna tillbaka?

  • Svar på tråden Returnera till jenjenhouse
  • Ariana
    MariaochDaniel skrev 2013-05-08 10:41:18 följande:
    Vilken bluff jenjenhouse verkar vara!

    Jag beställde en bolero därifrån. Jag tog mina mått, och beställde den storlek enligt deras tabell.
    När den kom hem var den för liten!! Inte mitt fel alltså.

    Nu har jag mailat dem och får bara till svar att jag måste skicka bilder på felet. Eller missuppfattar jag det hela?
    Jag vill skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.
    (returadressen måste jag få ifrån dem, men de verkar inte vilja ge ut den)

    Är dem en bluff?
    Nån annan som skickat tillbaka något till dem och fått pengarna tillbaka?
    Går det att ta någon bild så att man ser att den är för liten, ev med måttband eller så, så kanske det hjälper?
  • daniiel

    Om måtten på boleron stämmer överens med måtten i tabellen du gick efter, så ska du inte räkna med att få några pengar tillbaka, även om den är för liten. Annars bör du ta bilder där du visar måtten med måttband, samt skickar kopia på beställningen och måtten i storlekstabellen. Då kan du eventuellt få ersättning.

    Att skicka tillbaka tror jag dock du förlorar på. Frakten dit är dyr och den kommer du få stå för själv, även om du får pengar tillbaka för boleron. Nu vet jag ju iofs inte hur mkt boleron kostade, men dom brukar ju inte vara så dyra.

    Jag hade hellre satsa på att försöka få dom att skicka en ny i rätt storlek, med rätt mått (om det blivit fel mått) eller försökt sälja boleron och köpa en ny någon annanstans ifrån.


  • MariaochDaniel

    Jag mailar till dem nu fram och tillbaka.
    Det är DEM som gjort fel.
    Jag mätte mig och beställde rätt storlek, men de har sytt den för liten.

    De skrev att det skulle bli för dyrt att skicka tillbaka den, utan hellre behålla den (vad ska jag med den till om den är för liten), eller sälja den.

    Men ärligt, den dåliga kvaliten går inte att sälja vidare....
    Är lite i en rävsax, och har inte råd att bara köpa en ny.

    Kanske det skulle gå att klippa upp den i ärmen eller så?

  • daniiel

    Har du svart på vitt att måtten inte stämmer överens med vad du beställde? Isåfall, visa det på bild på tex ett måttband och stå på dig. Säg att du vill ha tillbaka hela kostnaden, alternativt en del av kostnaden.

    Vad kostade den? Vad är det för typ av bolero? Och vad har du för storlek?


  • MariaochDaniel

    Den kostade 400kr (bara). Men det är för mycket för att förlora och bara köpa en ny.
    Jag kommer aldrig att ge mig, jag ska ha tillbaka alla pengar!!! =)

    Jag beställde en bolero (i spets) i storlek 16 vilket skulle vara 47cm i ärmhålet men de skickade en storlek 6!! med 40cm istället.

    Dålig stil.  Och nu verkar de förhala det hela.
    20% har de erbjudit sig, men jag ska ha alla pengar.

    Var till en sömmerska idag, hon skulle kunna ta ut den något för att jag ska kunna ha den, för
    500kr så det går ju inte....

    Är ganska ledsen faktiskt. Vi är inte gjorda av pengar, och löser sig inte det här får jag vara utan. =(

Svar på tråden Returnera till jenjenhouse