Inlägg från: stormhelen |Visa alla inlägg
  • stormhelen

    Light in the box - en pålitlig sida?

    Hmm, det där låter konstigt tycker jag.


    Jag har aldrig hört talas om att man ska ta en kopia på sitt kriditkort och idhandling.


    Jag skulle aldrig skicka iväg sådana saker. Då ber man ju nästan om att få sin identitet stulen och att någon kapar ens kort.


    Även om LITB skulle vara en pålitlig sida så ska man vara försiktig med att ge ut sådana handlingar.


     

  • stormhelen
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-05-05 20:38:27 följande:

    Sedan tycker jag visst det är skillnad på att fylla i betalningsuppgifter (kortnumret + datum), jämfört med att skicka in kopia av passet där ens signatur, födelsedatum, foto etc finns. Dessa uppgifter ville de ha, utan att kunna sudda ut något.


     


    Jag har använt mitt Visa-kort mycket och aldrig fått denna fråga från någon förut, så tycker det är bäst att vara försiktig.


    Jag tycker också att det är just kopia på idhandlingen som är extra konstig. (Tycker även att det är konstigt att ta kopia på kredit/ betalkort också).


    Jag skulle som sagt aldrig lämna ut det.


    Tycker att du gjorde klok i att avbeställa det hela i stället.


     


    För även om det skulle vara ett stickprov , så kan man ju inte veta helt säkert att det faktiskt är ett stickprov som görs. Det skulle lika väl kunna vara någon som utger sig för att vara någon som jobbar på företaget som är ute efter att stjäla en identitet.


     


     

Svar på tråden Light in the box - en pålitlig sida?