• Anonym

    Han vill inte ha barn

    Jag har träffat en helt underbar man i snart två år nu. Vi funkar jättebra ihop och jag älskar honom. Efter att vi dejtat 6 månader och jag redan var jättekär så sa han att han inte vill ha barn. Sen dess har jag övervägt om jag vill fortsätta vara tillsammans med honom eller inte. Jag kan inte tänka mig ett liv utan barn. Jag vill gärna ha barn inom de närmaste 3 åren. Vi har senare tagit upp frågan igen. Han har vid vissa tillfällen verkat osäker på om han ändå inte vill. Jag sa "Kanske du ångrar dig om några år..." Då sa han: "Kanske det..." Andra gånger har han sagt att han absolut inte vill. Han vet inte om vi ska vara tillsammans om det nu är så att jag vill ha barn... Han är jätterädd för att få barn. Anledningen till det är att han hade ett väldigt dåligt förhållande med sitt ex. De fick en dotter och han fick gå igenom oerhört mycket, problemen har faktiskt alldeles nyss slutat...

  • Svar på tråden Han vill inte ha barn
  • daniiel

    Klyschigt svar kanske, men ni kanske skulle gå och prata med någon? Familjerådgivning tex, så ni kan få hjälp att bena ut den där frågan. För mig skulle det vara oerhört viktigt att vara på samma sida gällande en sådan sak.


  • Anonym

    Jag hade i ditt läge utgått från att nej betyder nej och funderat på om jag själv skulle kunna leva utan barn. Mycket hellre det än att vakna upp om femton år och vara bitter för att du gått och hoppas på ett kanske som aldrig blev av för han har ju varit tydlig.

    Om du inte kan tänka dig att leva utan barn behöver du fundera på om ert förhållande har någon framtid.

Svar på tråden Han vill inte ha barn