Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag tänkte ha en busigare bukett än "standardbollen", något i stil med den på bilden.. och i "standardstorlek". :)
Hur fungerar föresten iris som snittblomma?
Vet inte om någon frågat om detta redan men vi giftor oss i vinter och jag vill så väldigt gärna ha blåklint i min brudbukett. det är min svärmor som ska göra buketten men vad tror du om att odla egna blåklint från frön och sedan ha den med i buketten. Tror du att det kan fungerar eller är det snudd på en omöjlighet? Kan tillägga att vi har växtlampa här hemma!
Då får jag tyvärr meddela att de är omöjligt :(
De finns väldigt få utomhusväxter som klarar av att vara inne och detta beror på den statiska och torra värmen som finns inomhus och detta gör att dem torkar . Så att odla blåklint inomhus och dessutom få dessa att blomma kommer inte att gå tyvärr . Inomhus så är det troligtvis inga fröväxter som kommer bära blommor.