Inlägg från: kouki |Visa alla inlägg
  • kouki

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Chicita skrev 2013-06-09 16:29:45 följande:
     vintage hymnal sheet music paper roses wedding bouquet
    Älskar dessa! Har varit obsessed sedan första dagen jag såg dem x)
  • kouki

En sak som jag har tänkt på, vad är skillnaden mellan en bröllopsbukett och en vanlig floristbukett? Vad är det som gör så stor skillnad på pris? 

Jag förstår ju att det inte är samma sak, men exakt vad som skiljer åt har jag aldrig fått förklarat :) 

• kouki

Sara & PB: 
    Låter vettigt. Men rent bindningsmässigt osv, gör det något om man köper en vanlig presentbukett istället? Håller den? :)  

• kouki

Ah okej! ^^

Haha, det dröjer nog något år eller två innan jag ens ska börja reka, var mest nyfiken :) Men tack för tipset ;) 

• kouki
    Sara1991 skrev 2013-06-10 10:59:44 följande:
    Okej :) Hoppas du fått förståelse för varför priserna ser ut som dem gör . Många tror tyvärr att de är ordet " bröllop" som drar upp priset  och så är det inte. Utan de är all den tid och energi som läggs ned på en brudbukett :)
    Jojo, det förstod jag från början, var mer den fysiska skillnaden på själva buketterna, om det fanns någon, som jag inte förstod mig på :)  Ersättning för arbetstiden och beställningarna förstår jag mig fullt och väl på då jag hade en kort praktik hos en florist en gång i tiden. Men då fick jag mest skala av rosentaggar ^^ Var 14 bast, så kanske inte så konstigt att man inte fick svårare uppdrag ;)
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)