• Ceccan81

Klädsel brudgum utomlandsvigsel

Jag undrar lite kring brudgummens klädsel vid vår vigsel som kommer ske på Rhodos i sommar. Min klänning är knälång och vit spets. Kostym känns inte som ett alternativ då det blir för varmt. Har ni annat tips till oss?

• Svar på tråden Klädsel brudgum utomlandsvigsel
  • marsmat

Min far har alltid haft en jättefin kostym i ljust linnetyg som han använder på viktiga fester om sommaren. Annars har jag sett både kostymer och "finbyxor" som man kan ha en snygg vit skjorta till i seersucker, som är ett väldigt lätt, somrigt men fint tyg. 

• Annamolly

Vi ska gifta oss pa Samos den 22:a Juni, men ha ska ha kostym. Vi gifter oss pa kvallen, och da tror jag inte det ar nagra problem. Vilken tid ar er vigsel?

(Lankar fran traden om hur brudgummen ska se ut, dar jag postade denna bild, hoppas det gar att se.)

Annars skulle jag bara foresla ett par ljusa byxor med en vit eller ljus skjorta, det ar val bade enkelt och fint.

http://www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/145919/phphn98jf.jpg 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Ceccan81

Snyggt! Vi gifter oss den 10 juli kl 16. Kan han ha svarta finbyxor, vit skjorta?

• Kaffegrus

Det var ju ett veckan par här för bara ett par veckor sedan som gifte sig utomlands (någon stans varmt). Han hade bara vitt på sig, om jag minns korrekt, och det var jättesnyggt. Håller med marsmat om någon stilig ljus kostym i linne. 

Eller bara så här:

Om du gör ett bildsök på google med sökord beach wedding, så kommer det upp många stiliga herrar
  • Annamolly

Jag skulle nog satsa pa ljusa byxor. Tank bara pa att linne blir extremt skrynkligt och ar lite svart nar man reser. Nagra lite snyggare chinos funkar bra tycker jag.

2013.06.22 Samos, Grekland
Svar på tråden Klädsel brudgum utomlandsvigsel