• Äldre 29 Apr 11:11
    7395 visningar
    15 svar
    15
    7395

    Beställa blommogram som brudbukett?

    Att det blir dyrare när du säger brud framför bukett beror på att floristen dels då lägger ner massa tid på konsultationer (för det mesta, det är i alla fall inräknat i priset) och att dom dessutom antagligen beställer hem mer blommor än vad som går åt bara för att vara säker på att dom inte får hem 3 liljor med skadade stjälkar eller fläckiga blad och att du behövde 3 liljor till din bukett liksom... (exempelvis alltså).

    Du kan gå in i en blomsterbutik och säga att du vill ha en brudbukett för max 500:-
    Men då kan du inte ha jättestora krav på den. Kanske att den ska vara vit, rosa eller annan färg eller att du vill ha en viss sorts blomma i (även om du inte kan få bara den blomman). Men lämna resten till floristen.
    Då betalar du inte för konsultationer eller extra blommor. Den går också att beställa samma dag.

    Om du beställer en sån bukett från en webshop så ska du vara medveten om att den kanske inte alls ser likadan ut när du får den.
    Bilden är en riktlinje. Men om dom inte har dom blommorna hemma så får dom ersätta med liknande till samma pris. 

  • Äldre 29 Apr 21:12
    #7
    Akjson skrev 2013-04-29 21:07:47 följande:
    Vad gör man med buketten under middagen? Jag antar att man sätter den i en vas el? Kom på nu nr jag läste detta att jag inte har koll
    Min tänkte jag slänga... Jag är ingen blom-person direkt och den skulle inte passa att ha vid oss på bordet heller. Men mina jobbarkompisar som serverade och diskade räddade den och tärnbuketterna och satte dom i vatten så jag fick med dom hem på natten sen Glad
  • Äldre 11 Jun 16:55
    #12
    kj79 skrev 2013-06-11 02:48:25 följande:
    Har också tänkt tanken men då kanske man inte får exakt det man vill ha? Å andra sidan kanske man inte vet vad man vill ha och fastnar för någon bukett, alltså blommogram. Kommer inte heller lägga massa pengar på blommor, det lutar åt att jag gör min bukett själv men lite hjälp av min m2b. :) Jag kommer nog köpa en vanlig bukett rosor och sedan lägga till lite blommor från någon blomaffär. Då får jag den dessutom precis som jag själv vill ha den.
    Du kan faktiskt gå in i butiken samma dag som bröllopet är (om du hinner) eller dagen innan och säga att du vill ha en bukett för max X-kronor och att du ska använda den som brudbukett och så kan floristen som jobbar plocka ihop en åt dig.
    Det blir inte dyrare än en vanlig presentbukett (om du inte vill ha mindre grönt och mer blommor än i en vanlig presentbukett) 
  • Äldre 12 Jun 10:22
    #14
    Emmeli skrev 2013-06-12 07:59:27 följande:
    Det är redan fixat! :)

    Gick in och sa att jag ville ha en bukett för max 500 kr. Så det blir en jättefin variant som jag själv fått vara med att komponera ihop. Den + corsage fick jag för 450:- totalt och jag är supernöjd! :)
    Ja du ser Glad
    Det behöver inte bli så dyrt Flört
Svar på tråden Beställa blommogram som brudbukett?