Inlägg från: kramen |Visa alla inlägg
  • kramen

    Bröllopsresa till Turkiet, Side

    Hej alla !

    Vi har nu (efter många om och men)bokat en bröllopsresa till Turkiet , Side. Vi gifter oss i slutet av Juni och planen var först att vänta till nov/dec och då åka till Mexico. Sedan kände vi att vi inte vill vänta på vår bröllopsresa utan åka tidigare ! Vill vara nygifta Glad
    M2b fick ej ledigt fr jobbet i början av september utan bara i slutet.  Alternativen på utomlandsresa var inte många då vi flyger fr liten ort och vill ej byta flyg, vill vara 2v all inklusive.

    Först kändes Turkiet lite "icke" bröllopsresa-aktigt men vi har bokat uppvaktning på hotellet och nu hoppas vi verkligen att vi får värme och en underbar bröllopsresa  att minnas!

    Har någon varit i Side ? Vill gärna ha tips mm ? Eller bör vi rent uttav avboka ?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Bröllopsresa till Turkiet, Side
  • kramen

    Tack för att ni delar med er ! Det är just det vi vill göra, sola bada, äta och dricka gott. Ha en skönt med varandra och njuta av vackra platser ! Nu känns det bättre med er hjälp !

  • kramen

    Förresten har ni meddelat resebolaget att det är er bröllopsresa ? Vi har gjort det å dom har noterat det i bokningen :) har även kontaktat hotellet för mera uppvaktning :) once in a liftetime liksom !

  • kramen
    Js Fästmö skrev 2013-04-29 18:12:05 följande:
    Side är fantastiskt! Finns mycket att se och bra shopping. Vi var jättenöjda med maten också. Det enda vi inte skulle rekomendera är en båttur som är en typsk turistfälla. Vi hade med oss eget vatten, men medans man badade stal de allas flaskor och sålde nytt dyrt. Alla kostar ombord, o Solresor hade varnat oss för detta. Men vi älskar Side och jag kan varmt rekommendera orten.
    TAck för varningen om båtresan ! Känns kul att besöka Side, nu hoppas vi bara att värmen håller sig tom 12 okt ! Kram
  • kramen
    Js Fästmö skrev 2013-04-30 09:52:18 följande:
    Vädret brukar vara som bäst mellan april-oktober och i slutet på september var det 30-35 grader så över 20 kan ni nog räkna med om ni inte har väldans otur!
    vi åker 28/9-12/10 så jag håller tummarna att det är varm och skönt :)
  • kramen

    Någon av er som besök Side i början av Oktober ? vad hade ni för väder ? Vi hoppas på att värmen håller i sig :)

  • kramen
    Eleya skrev 2013-04-30 12:31:10 följande:
    Jag var i Side -09 i 2 veckor med min sambo. En otroligt charmig stad om man har öppet sinne. Vi utforskade alla gator, torg, butiker, museer, stränder..men 2 veckor var för lång tid på den lilla orten.
    Vi bokade äventyr med fyrhjulingar, utflykt till Manavgat och en helt fantastisk bussresa till Pamukkale som är ett MÅSTE att se, tyvärr lång bussväg, men den synen av kalkterasserna är obetalbar, tog minst 300 bilder bara där.

    Jag rekomenderar Side, men upptäck lite runt omkring anars blir det långtråkigt. Alanya är också jättefint att åka till.
    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
    Tack för tipsen! Vi har planerat bröllopet i 1 år,jobbar 100% och har inte slappat på länge så vi kommer att spendera mycket tid till avslappning men några utflykter ska vi hinna med hade vi tänkt :)
Svar på tråden Bröllopsresa till Turkiet, Side