• Grodpr­insens brud
    Äldre 26 Apr 19:24
    2329 visningar
    7 svar
    7
    2329

    vaddå stressad?

    Igår fick jag en "aha"-upplevelse av negativ sort. Typ H-e nu MÅSTE verkligen inbjudningarna ut för det är bara en dryg månad kvar till O.S.A-datum! Jag har väl gått i min bubbla och känt mig ganska tillfreds med att det är länge kvar till bröllopet och så men DET ÄR DET JU INTE! Tur i alla fall att vi skickat Spara Datumet-kort. Om vi får ut korten lagom till 1 maj så tror nog folk att det är medvetet förhoppningsvis! Osa 1 juni och bröllop 10 augusti... 


  • Svar på tråden vaddå stressad?
  • August­i13
    Äldre 26 Apr 19:34
    #1

    Om inte annat är det väl bara att sätta Osa lite senare ;) Vi gifter oss också 10 augusti och har Osa 28 juni.

  • imoen
    Äldre 26 Apr 19:48
    #2

    Hahaha, hear hear, vi gifter oss 28/6 och har inte fått ut inbjudningarna än, eftersom vi inte har vare sig lokal eller vigselförättare än. Eller, vi hade hyrt en bygdegård och de ringde i förrgår och berättade att de fått bygganslag från kommunen och att stället kommer att vara en byggarbetsplats då :( Stressen är påtaglig.

  • Äldre 26 Apr 20:37
    #3

    Vi gifte oss 13 augusti och hade också OSA i slutet av juni och det funkade bra :) Vi skickade ut våra inbjudningar i början av maj. Men jag tycker nog att om ni skickat spara-datumet, så bör det gå bra med "bara" en månad till OSA :)

    Och ja, tiden springer iväg ;P Vips, så är det er bröllopsdag!


  • Fioona
    Äldre 26 Apr 22:45
    #4

    Vi skickade våra inbjudningar runt 10:e april, har satt OSA till 8 maj (för att ha någon vecka att jaga på folk som inte svarat) och sedan gifter vi oss 1 juni.
    Å andra sidan skickade vi "Boka dagen" (i form av bokmärke, därav ordvitsen) i november/december, så alla var medvetna om att det är på gång :)

    Så stressa inte! Folk behöver inte ha så himla lång tid att komma fram till om de ska komma eller inte. :)

  • stormh­elen
    Äldre 27 Apr 09:23
    #5

    Haha, vi går mot strömmen här.


    Vi gifter oss 14 september, men vårt OSA är 30 april.


    Detta beror på att vi ska dikutera och bestämma menyn med de som är föreståndare för lokalen samt koken i slutet av maj (på deras "begäran).


    Vi vill då veta hur många som kommer och hur många som har allergier eller andra behov vad gäller maten. Eftersom vi ska ha en tre rätters meny så måste de med speciella behov få en annan meny som är anpassade efter dem.


    Det blir lättare att planera maten om man vet antal gäster osv. Sedan så ville vi ha en månad som lite "sväng rum," då vi räknar med att inte alla gästerna kommer OSA i tid, och att vi då kommer behöva ringa runt till de som inte OSA:t.


     


     

  • Äldre 27 Apr 11:24
    #6
    stormhelen skrev 2013-04-27 09:23:26 följande:

    Haha, vi går mot strömmen här.


    Vi gifter oss 14 september, men vårt OSA är 30 april.


    Detta beror på att vi ska dikutera och bestämma menyn med de som är föreståndare för lokalen samt koken i slutet av maj (på deras "begäran).


    Vi vill då veta hur många som kommer och hur många som har allergier eller andra behov vad gäller maten. Eftersom vi ska ha en tre rätters meny så måste de med speciella behov få en annan meny som är anpassade efter dem.


    Det blir lättare att planera maten om man vet antal gäster osv. Sedan så ville vi ha en månad som lite "sväng rum," då vi räknar med att inte alla gästerna kommer OSA i tid, och att vi då kommer behöva ringa runt till de som inte OSA:t.


    Oj, det är ju nästan ett halvår i förväg? Vi hade inte kunnat svarat så långt i förväg :P Hoppas att ni inte får några sista-minuten-bortfall när det närmar sig sen :) Jag kan för mitt liv inte förstå varför dom ska veta så långt i förväg i lokalen?
  • stormh­elen
    Äldre 27 Apr 11:36
    #7
    daniiel skrev 2013-04-27 11:24:41 följande:
    Oj, det är ju nästan ett halvår i förväg? Vi hade inte kunnat svarat så långt i förväg :P Hoppas att ni inte får några sista-minuten-bortfall när det närmar sig sen :) Jag kan för mitt liv inte förstå varför dom ska veta så långt i förväg i lokalen?

    Inte jag häller. Men det får stå för dom. (Det blir 4½ månad innan bröllopet).


    Blir det bortfall så blir det. Inget som går att styra, och det kan det ju även bli om man har OSA:t närmare.  =P


     


     


     

Svar på tråden vaddå stressad?