Solist i kyrkan, pris?
Vad betalar ni som har solist i kyrkan för det?
Vad är rimligt att ta betalt för att framföra en låt? Är tacksam för svar då jag inte har någon riktig koll på det här området
Vad betalar ni som har solist i kyrkan för det?
Vad är rimligt att ta betalt för att framföra en låt? Är tacksam för svar då jag inte har någon riktig koll på det här området
Vi ska ha en duo med solist och gitarrist som framför två sånger. Vi betalar 2000 kr för det.
Jag kanske ska skriva vad vi betalade ;) Tjejen som sjöng ville ha 500:- (antalet låtar spelar ingen roll) vilket hon brukar ta när hon sjunger på bröllop/dop/begravning.
Gratis! :D Näe, men min och min sambos syster ska sjunga. Däremot ska vi ta in en pianist som komplement till kantorn. Osäker på vad vi ska betala honom. Han är kompis till oss men är musiker och vill inte utnyttja honom även om jag vet att han brukar spela gratis...
En tjej kompis och hennes syster ska sjunga på vår vigsel - 3 låtar 100/kr st alltså 300 och så spelar kantorn på Pianot :)
Sambons syster ska sjunga två låtar, gratis och min kusin ska spela piano till, också gratis! :)
Vore grymt intressant att veta om det är vitt eller svart också! Vi betslade fem tusen för en duo på vårt bröllop. De spelade och sjöng två låtar. Vitt.
Vi betalade 2000kr för solist och gitarrist för en låt. Om vi inte hade velat ha med gitarren tog hon 1300kr.
De var superduktiga och proffsiga, vi behövde inte ordna med något utan när vi kom till kyrkan så hade de pratat ihop sig med prästen och kantorn. Blev lite överraskad av det, tycker jag alltid får fixa o trixa och dra i trådar för allt. Men i kyrkan och vigseln så var det bara "go with the flow"
Jag frågade faktiskt inte om det var vitt, jag bara antog att det var det.
nej det fick vi inte. så det kanske inte var vitt. eller så gav de inte då vi inte bad om det. hursomhelst så blev det bra. Och tur var väl det om det var svart då man inte har någon backup i så fall :)
Behöver inte betyda att det är svart att man ger i handen heller, kan ju vara att musikerna inte har företag :)
Men tyvärr, väldigt ofta kör folk svart...
Men om man inte har företag blir det ju svart! Om inte brudparet anställt sångaren förstås! Men det måste ju redovisas för att vara vitt, även om det är momsbefriat och man inte behöver betala arbetsgivaravgifter under tusenlappen.
Ett företag är ett företag dvs vitt men när det gäller privatperson så skiter jag fullständigt i om det blir svart eller vitt. För mig är det inte noga.
vi har en tjej och en kille som ska sjunga två låtar i kyrkan och för det ville dom ha 500kr
Det är en särskild blankett för hobbyverksamhet :)
Vissa saker går inte under hobbyverksamhet. Men ska skattas ändå.. blablabla ;)
ja jag har ingen aning om det där, aldrig behövt bry mig om än så länge iallafall :)