Solist i kyrkan, pris?
Vad betalar ni som har solist i kyrkan för det?
Vad är rimligt att ta betalt för att framföra en låt? Är tacksam för svar då jag inte har någon riktig koll på det här området
Vad betalar ni som har solist i kyrkan för det?
Vad är rimligt att ta betalt för att framföra en låt? Är tacksam för svar då jag inte har någon riktig koll på det här området
Vår tar 1500 kr för 1-3 låtar. Då ingår körning o så tar hon kontakt med kantor o fixar med allt.
800kr för 1-3 sånger :D
Vi betalar 3500kr men då är det två låtar och sen åker hon från göteborg till stockholm, så låtarna kostar 1000kr för två stycken, resten är rese och logikostnader.
Vi betalar 6000:-' 2-3 låtar i kyrkan, sen är hon med på hela festen. Hon fixar allt ljud och ljus själv. Ibland har hon med 1-2 sångare/gitarrister Hon spelar under hela festen..
1600:- för tre låtar. Hon gör även vår vigselring (är guldsmed) så det känns väldigt personligt :)
2450:- för 3 låtar till ceremonin, priset ingick i ett paketpris på en heldagslösning, Heldagskonceptet
Vi betalar 2500 kr för två låtar under vigseln samt 1 och en halvtimmes spelning under minglet. Det är en sångduo med en sångerska och en gitarrist.
Vår solist tar 1500kr. Hon kommer sjunga två låtar i kyrkan men hon hade gärna sjungit fler.
Vi hade ett pris på en trio, 2500:- för två låtar men har valt en bekant till mig som erbjöd sig och ville, de får 500 :- var för att framföra 3 sånger, de ville ha hälften men vi tyckte det var fånigt lite.
Det beror på vem som ska sjunga. En kompis, en bekant eller Helen Sjöholm ;)