• Rosenknopp

Hur göra med snörningen?!

Har en underbart vacker brudklänning med snörning:)Frågan är om jag ska ha hela bandet hängandes ner eller kan man gömma det någonstand i klänningen?!Hur gjorde ni och jag skulle jättegärna vilja se bild på hur det blev:) Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur göra med snörningen?!
  • daniiel

Det vanligaste är att man bara låter snöret hänga ner över rumpan så att säga. Vissa gör en liten rosett, andra en stor rosett och vissa bara en knut. Vill man inte ha snöret framme, så kan man stoppa in det längst ner vid snörningen.

• Rosenknopp

Tack för svar daniiel! Jag skulle gärna se ngn bild på hur det ser ut att ha banden "inne" i klänningen jmf med utanför... Har googlat men hittar inget.

• daniiel

Har du din klänning hemma? Ta på dig den isåfall, snöra den och be att någon fotar dig där du har snörena hängandes och instoppade, så kan du se skillnaden på dig och till din klänning.

• jimmyojennifer

Jag tycker personligen att det är snyggare när snörena hänger utanför. Det är som med instoppade skosnören, man vet ju att dom är där liksom =)

Men när jag kollar på bilden ovanför så var det faktiskt snyggt med instoppade snören också...

• Sailergirl

Jag har inte heller bestämt mig. I butiken valde vi därför att klippa banden i den längd som är lagom för att ha en liten rosett och hängande band. På bröllopsdagen ska jag göra enligt magkänslan. Känns det inte bra med rosett stoppar vi in banden. Jag tycker att det blir lite gulligt/sött med rosett och det är egentligen inte jag, men samtidigt så är det ju ganska fint. Är så velig i detta :D

• malli716

Jag velar också angående. Men jag vill tipsa om denna video som förklarar väldigt bra hur man knyter en bröllopsklänning på bästa sätt =)

• Rosenknopp

Men va många svar:))! Så snällt att ni hjälper till:)! Ska kolla på videon som skickades och sen tror jag att jag också kommer bestämma mig på bröllopsdagen:)! Tycker det är såå snyggt både och:)! Tack än en gång för hjälpen!

• annapia

Jag tycker det är så stilrent utan rosett, men jag gillar inte rosetter. Känns lite för småflickaktigt och puttenuttigt för min smak. Men det passar fint i en riktigt romantisk look om man önskar det.

• Fröken Finemang

mitt arsle är stort nog utan att en rosett å snören skall dra blickarna till sig. jag komer med 99 procent säkerhet ha snörena inne under klänningen!

• kärlekensbrudpar

Jag tycker att det är snyggare innanför klänningen :)

• hedvig

Innanför röstar jag för! Håller med om att en rosett på arslet inte känns direkt moget och inte särskilt smickrande för de flesta bakdelar heller...

• daniiel

Det vanligaste är trots allt rosett på rumpan, så har ni varit på bröllop där bruden haft snörning på klänningen är chansen stor att ni sett en brud som inte stoppa in snörena. Jag tror inte någon av gästerna sitter och tänker "Men oj, vad omogen hon är, och vad osmickandre det är, att inte stoppa in snörena innanför klänningen!" ;)

Jag tycker det beror lite på vilken klänning man har också, vad som ser snyggast ut. Har man dessutom tex en slöja, så döljer den ju oftast ryggen så pass ändå. Självklart får man göra som man vill och vill man stoppa in snörena, så går det utmärkt. På vissa klänningar är dock lite svårare än på andra, så det bästa är nog om man övar och prövar lite :)

Svar på tråden Hur göra med snörningen?!