• NBFN

Bordsplacering - dop och ej bröllop

Förlåt att jag ställer frågan här, men det är bara mkt smidigare än att bli medlem någon annanstans och göra det där...

Jag håller på att hjälpa mamman till min guddotter att ordna med dop i maj. Hon är helt inne på att hon ska ha bordsplacering till fikat.. Jag bryr mig inte nämnvärt, men blev väldigt överraskad när hon sa det, då jag nog aldrig varit på en dopfika med bordsplacering. Ville bara höra här inne hur vanligt det egentligen är att ha det på dop?

• Svar på tråden Bordsplacering - dop och ej bröllop
  • Chicita

Jag har aldrig varit på ett dop med bordsplacering (har nog varit på 10 stycken) men jag tror nog att tanken kan vara bra.
    Man behöver ju inte göra det så seriös dock...
    Kanske bara säga att "den här gruppen av människor sitter här" och liksom dela in borden i sektioner eller nummer.
    Det senaste dopet hade förresten placerat dopbarnet (med familj) samt mormor, morfar och farmor, farfar...
    Så det var ju bra. Då kommer inte någon "mindre bekant" eller hur man ska säga, och sätter sig närmast dopbarnet med familj... 

• FruForsmark

Om de olika släkterna inte bekantat sig så mycket med varandra så kan det vara en god idé.

Svar på tråden Bordsplacering - dop och ej bröllop