• Äldre 23 Apr 13:22
    3525 visningar
    12 svar
    12
    3525

    Åka lastbil från kyrkan?

    Som så många andra funderar jag på transport från kyrka till festplats. Är inte sugen på vare sig häst- och vagn, limousine eller någon gammal amerikanare. Däremot är min M2b fruktansvärt intresserad av lastbilar och för honom finns inget häftigare än lastbil och släp.

    Vad tror ni om att ha en lastbil med släp, ren och snygg naturligtvist, som hämtar utanför kyrkan? Skulle det vara omöjligt att ta sig upp i en sådan i brudklänning?

    Tänker lastbilarna som brukar vara på Elmia.. någon som vet ifall de åkarna skulle kunna tänka sig att ställa upp på något sådant och vad det skulle kunna kosta? Någon som åkt lastbil från kyrkan?

    Bara brainstormar lite.. så att be om offert är lite tidigt :)

  • Svar på tråden Åka lastbil från kyrkan?
  • Äldre 23 Apr 13:27
    #1

    Ni kan åka precis vad ni vill från kyrkan, så länge det är lagligt och ni får tag på det så att säga ;) Vill ni åka lastbil och får tag på någon som vill köra er, så absolut, åk lastbil :)


  • Äldre 23 Apr 13:49
    #2

    Vi kommer att åka i min brors Volvo Valp från vigselplatsen till festen. Den ser ut som den på bilden även om det inte är just denna. Så ni kan absolut åka i en lastbil Skrattande

  • Äldre 23 Apr 13:55
    #3
    jonsar02 skrev 2013-04-23 13:49:35 följande:
    Vi kommer att åka i min brors Volvo Valp från vigselplatsen till festen. Den ser ut som den på bilden även om det inte är just denna. Så ni kan absolut åka i en lastbil Skrattande
    Hahaha det hade min make älskat att få göra! Vad roligt :)
  • BellaB­ella
    Äldre 23 Apr 14:37
    #4

    Klart ni kan! Va häftigt! Lycka till

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 23 Apr 14:57
    #5

    Lastbil är säkert inga problem men släp tror jag inte de är vidare intresserade av att dra efter bilden vid sådant här tillfälle.

    Dels så har inte alla bilar tillgång till släp under helger, är släpen lastade så finns det förhållningsregler från företagets sida att de ska vara underbevakning på helger etc...
    Sen drar det ganska mycket mer bränsle att dra ett släp än att komma med bara bilen och har ni otur så är det ett grymt fult släp bakom den snygga bilen och då blir det en rejäl miss match.

    Är inte omöjligt och ta upp sig i lastbilen med klänning, lite bökigt kanske men inte omöjligt eller jo beroende på vad du har för klänning..

    Vet inte var du bor men gula sidorna borde vara en första hjälp att hitta åkare men om de har stylade bilar är kanske svårare att veta. Sen är frågan fri att ringa och fråga.
    Ni känner ingen som kör lastbil som kan kanske hjälpa er.

  • Äldre 23 Apr 16:05
    #6
    daniiel skrev 2013-04-23 13:55:49 följande:
    Hahaha det hade min make älskat att få göra! Vad roligt :)
    Det är min blivande som vill att vi ska åka med den så vi har frågat min bror och han tyckte att det var självklart att han ställer upp. Det blir en rolig grej. 
  • Äldre 23 Apr 18:38
    #7
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-23 14:57:44 följande:
    Lastbil är säkert inga problem men släp tror jag inte de är vidare intresserade av att dra efter bilden vid sådant här tillfälle.

    Dels så har inte alla bilar tillgång till släp under helger, är släpen lastade så finns det förhållningsregler från företagets sida att de ska vara underbevakning på helger etc...
    Sen drar det ganska mycket mer bränsle att dra ett släp än att komma med bara bilen och har ni otur så är det ett grymt fult släp bakom den snygga bilen och då blir det en rejäl miss match.

    Är inte omöjligt och ta upp sig i lastbilen med klänning, lite bökigt kanske men inte omöjligt eller jo beroende på vad du har för klänning..

    Vet inte var du bor men gula sidorna borde vara en första hjälp att hitta åkare men om de har stylade bilar är kanske svårare att veta. Sen är frågan fri att ringa och fråga.
    Ni känner ingen som kör lastbil som kan kanske hjälpa er.
    Jo, sambon har lite kontakter i branschen då han kört buss i många år. Han håller dessutom på att ta lastbilskort+släp. Men det är ju det där med åkare som har snygga bilar...

    Bröllopet blir antingen i Skaraborg eller på Gotland. Vi är precis i början av planeringen så det är mycket frågetecken som ska rätas ut :)

    Bra tanke där med släpet.. det ser ju lite häftigare ut med släp, men som du säger, antagligen blir det både dyrare och krångligare!

    Tack för tipsen!
  • Äldre 23 Apr 18:40
    #8
    jonsar02 skrev 2013-04-23 13:49:35 följande:
    Vi kommer att åka i min brors Volvo Valp från vigselplatsen till festen. Den ser ut som den på bilden även om det inte är just denna. Så ni kan absolut åka i en lastbil Skrattande
    Häftigt! Jättekul med lite annorlunda fordon! På alla bröllop jag har varit på har de åkt någon gammal amerikanare..
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 23 Apr 20:42
    #9
    Tillys skrev 2013-04-23 18:38:59 följande:
    Jo, sambon har lite kontakter i branschen då han kört buss i många år. Han håller dessutom på att ta lastbilskort+släp. Men det är ju det där med åkare som har snygga bilar...

    Bröllopet blir antingen i Skaraborg eller på Gotland. Vi är precis i början av planeringen så det är mycket frågetecken som ska rätas ut :)

    Bra tanke där med släpet.. det ser ju lite häftigare ut med släp, men som du säger, antagligen blir det både dyrare och krångligare!

    Tack för tipsen!

    Då får jag välkomna din bliviande till branchen. Är själv lastbilschaufförs dotter och jag själv jobbar på sveriges ledande företag inom tankbils branchen.


    Håller med, det är ju häftigare med släp på än utan släp.


    Vet inte vilket år ni planerar att gifta er. Men kan ju tipsa er om Vallåkraträffen som sker i augusti varje år, på lördagen är det för lastbilar och då finns där tusentals snygga bilar och då kan man ju fråga ägaren direkt om var de finns och om de skulle kunna vara intresserade. Eller så har du som du själv nämde Elmia som alltid är runt påsk.

  • Äldre 26 Apr 09:29
    #10
    Tillys skrev 2013-04-23 18:40:18 följande:
    Häftigt! Jättekul med lite annorlunda fordon! På alla bröllop jag har varit på har de åkt någon gammal amerikanare..
    Vi hade oxå möjligheten att få åka med en amerikanare men vi tyckte att det är ju så vanligt. Jag bryr mig egentligen inte om vilket fordon som vi åker med (jag hade varit lika nöjd med att åka i vår vanliga bil, volvo V70) men min blivande ville att det skulle vara lite speciellt. 
  • Äldre 26 Apr 09:56
    #11

    Jag kan ju bara tillägga att det inte något fel på gamla amerikanare heller ;) Vi åkte väldigt bra i "våran"!

    Och ett tips, om man letar lite annorlunda fordon till bröllopet, (kanske inte ni ovan, men andra som läser här) är att gå på studentbalen och kolla in vad dom åker där. Ser man något man gillar, kan man fråga direkt efter dom dumpat av studentparet :)


  • Äldre 26 Apr 12:24
    #12
    daniiel skrev 2013-04-26 09:56:36 följande:
    Jag kan ju bara tillägga att det inte något fel på gamla amerikanare heller ;) Vi åkte väldigt bra i "våran"!
    Jag tror absolut att ni åkte bra i eran

    Ett annat tips om att hitta lastbilar att hyra är att kolla om man har ett yrkesgymnasium som har en man får hyra.

    Annars finns det ju ofta föreningar på många orter som är inriktade på fordon av olika sorter. Ring till dessa och kolla om det finns någon som kan tänka sig att hyra ut. 
Svar på tråden Åka lastbil från kyrkan?