Chicita: Jag tycker att dina kommentarer alltid är ärliga på ett bra och konstruktivt sätt. Så ska det vara!! Har också märkt av mycket ja-sägare, tills någon skriver ärligt tex att "den där klänningen tar inte fram det bästa hos dig" etc. Den hetska stämning som jag märkt av är att många tar åt sig för mycket av det som skrivs. Det är bättre om man kan se att man har olika åsikter om något och rycka på axlarna åt det. Vill jag ha såpbubblor på mitt bröllop så ska jag ha det trots att någon skrivit att det är ute/trashigt/löjligt.
Har ingen koll på Familjeliv.se, men har också hört att det kan bli riktiga påhopp när det gäller råd om barn. Känsligt ämne tydligen. När det gäller bebis-snack är det i alla fall i mina trådar mer stöttande och att dela erfarenhet vilket passar mig.
Chicita skrev 2013-04-23 12:00:45 följande:
Tja men där håller jag inte riktigt med. Jag tycker inte att tonen är hetsk här. Då ska du kolla andra forum (typ familjeliv) och se hur det låter där

Jag tycker snarare att det är många som vill att det bara ska vara gullegull och "allt du vill är jättebra".
Och det tycker inte jag...
Jag tror att man gör andra en björntjänst genom att bara stryka medhårs och hålla med.
För om du har fått 50 "det kommer att bli jääääättebra, gör som ni vill, det är er dag" på din fråga om man kan kräva av gästerna att dom ska klä sig i en viss färg (förutom klädkoden då), eller om du frågade om man kan ha midsommarlekar i form av äggrace, hitta sockerbiten i mjöltallriken osv på bröllopet...
Tja då kanske man blir extra ledsen när gästerna sätter sig på tvären sen, för man hade blivit invaggad i falsk säkerhet om att allt kommer att bli precis sådär perfekt som man har drömt om...
Däremot behöver man inte säga saker på ett elakt sätt om man kan undvika det.
Jag brukar försöka ta tid på mig och formulera det jag tänker skriva om jag vet att det kan tas illa upp.
Men jag kan ju inte veta hur andra "betonar" i den text jag skrivit. Och då kan det få en helt annan innebörd om inte betoningen hamnar på rätt ord så att säga...