• iser

Hindersprövning

Hur snabbt fick ni er hindersprövning godkänd av Skatteverket från att ni la den på lådan? MVH-Stressad brud.

• Svar på tråden Hindersprövning
  • Chicita

3 veckor har jag för mig att det tog för oss.
    Men det är ju ett tag sen nu.

Jag tror att det hänger mycket på hur mycket dom har att göra också just då. Om det är precis i den vevan när alla som ska gifta sig på sommaren skickar in sina papper så kan det nog ta längre tid. Och om det råkar vara under en period då dom har lugnt så kan det gå bra mycket fortare.

Jag har hört folk få sina hindersprövningar från allt mellan 1 vecka och 2 månader. (men i det sista fallet hade nog ansökan kommit bort på posten eller nåt, så dom fick göra om det har jag för mig) 

• lillsaris

4 dagar från det att vi postade brevet.

• iser

Hur tror ni att de behandlar ärendena? Utefter att vigslen ska ske eller när det kom in? Måste ringa i morgon inser jag. Vi ska gifta oss fjärde maj och beslutade den 5 april och skickade in ansökan i början av förra veckan....

• Chicita

Dom behandlas antagligen efter ordningen dom kom in annars skulle det ta allt för mycket tid att katalogisera dom.
    Det är enklast att bara lägga på hög och beta av en efter en. 

• iser

Phu! Ringde till folkbokföringen och den är klar! Så det tog mao väldigt väldigt kort tid

• Chicita
    iser skrev 2013-04-23 12:06:08 följande:
    Phu! Ringde till folkbokföringen och den är klar! Så det tog mao väldigt väldigt kort tid
    Grattis Glad
Svar på tråden Hindersprövning