Byta klänning pga min IBS...
I helgen blev jag ganska bedrövad. De senaste månaderna har min IBS hållt sig ganska bra men nu de senaste veckorna har jag varit sjuk i flera omgångar vilket varkar ha slagit ut magen totalt. Från fredag till lördag skiljde det en decimeter (!) för att jag skulle kunna knäppa jeansen i midjan trots att jag haft byxorna dagen innan. Detta fick tankarna att snurra. Vad händer om stressen inför bröllopet får magen att balla ur och jag har en sådan där "söt" liten fotbollsmage som gör att jag ser sådär lagom gravid i sjättemånaden-rund ut? Jag kommer inte komma i min klänning! Till råga på allt så är det ju en dold dragkedja istället för snörning i ryggen. Jag måste nog tyvärr tänka om här Jag älskade ju den klänningen! Den hänger i min garderob ju redo att fixas till av sömerskan..
Den var ju i alla fall inte svindyr så lyckas jag sälja den för 1500 eller något så kan jag säkert fixa en annan men... Det känns så svårt när jag i princip måste tänka bort de två klänningsmodellerna som jag gillar allra mest bara för den här j-a magen!!!!!
Just nu känns enda lösning en klänning i empirestuk så att magen har fritt spelrum men hejsan vad sexigt liksom.... Inte på mig. Jag ser kort och tjock ut i det.. Och en uppsväld mage går inte tvinga ihop med korsetten utan att leva dag och natt med magplågor och det vill jag ju inte heller...
AAAARRRRGH!!!!!!